Ljusbusen skrev:Problem eller ej? Styrsignalen som man kopplar in relät på sitter in bakom handskfacket så man blir troligen tvungen att hämta signalen därifrån och då även dra in kablarna i cupen. Placering av knappen är rätt bra bakom radiokonsollen där syns den inte och du kan även sätta fler knappar där till 12V konstantström för tfn. eller gps om så önskas 
Ett relä i motorutrymmet som styrs av helljusen behöver
inte tas inne i bilen. Kan inte se enda anledning till att spänningen på helljuslamporna inte skulle funka och är de jordstyrda (vilket jag tvivlar på) är det ju lätt fixat på relät. Det enda problemet med att montera i motorutrymmet är att omgivningen är rätt aggresiv på strömtjuvar och liknande. Det finns kabelskor med lim i som man först klämmer (glöm tänger utan utväxling) och sen värmer med värmepistolen så att man får en hermetiskt tät anslutning, ett alternativ är ordentligt med vulktejp.
Sen undrar jag om inte en sån där reg.skyltshållare duger? Det beror ju på hur tunga ljus du hänger på förstås men jag antar att du inte vill dölja hela fronten på bilen.
Det kan mycket väl vara så att Volvo har en kabelsats du kan köpa och gör det så finns det en utförlig arbetsbeskrivning men som någon skrev här ovan så räkna med en hel del skruvande. Att ta bort fronten på bilen låter ju satans dramatiskt men jag tror du klarar det om du har en av Volvos demonteringsanvisningar.
Personligen skulle jag inte montera extraljus då de förändrar utseendet på bilen för mycket samt att jag är nöjd med det ljus jag har, bi-xenon orginal, men alla är vi olika.