Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det hjälper dig jätte mycket då det kommer upp informationen om donatorbilen oftast. Där kan du får fram rätt delar...

Om inte det ger svar på din fråga så kanske ett besök hos närmsta skrot är ett alternativ? Åk dit och fråga.
Klart att det är ett alternativ. Men hade jag trott att dom kan mer på skroten än vad folket på detta forum kan, då hade jag nog åkt på skroten före jag frågade här. Många gånger så finns det ju folk på detta forum som kan mer än dom som jobbar i verkstaden på Volvo.
Nu har man haft tid att analysera Volvoskrället lite mer. Vid nollgradigt så hörs inte oljudet alls, kall som varm. Har även tagit en tur med öppen dörr och lyssnat lite. Oljudet ökar inte i frekvens vid ökad fart eller varvtal utan är konstant oavsett vad man gör. Alltså borde väl t.ex lagringen på bottenstocken vara utesluten? Sladdrigt urtrampningslager eller sladdriga synkringar börjar väl vara mer troligt? Eller vad tror ni?
hmmm svårt o säga vad som låter, borde gå o höra, jag har också lite ljud i min som förvinner vid koppling o det e ganska säkert lagren i lådan 33000 mil, men lite skrammel får man räkna med, har för mig att när 850 var nya hade dom problem med lådorna, vad vet jag inte, eftersom din e en lågmilare kanske det inte blivit åtgärdat? rätta mig gärna om jag har fel!
Nä, nog är det svårt att ställa en diagnos utifrån ett ljud... Men eftersom den är tyst då det är varmare ute så orkar jag inte bry mig om det just nu. Får jag tid över kanske jag plockar ner lådan tidigare, annars kör jag vintern ut och plockar ner den till sommaren. Har provat greja på lite med kopplingen och det verkar som att ljudet upphör då man börjar pressa på kopplingen, alltså typ pressar fast urtrampningslagret. Man behöver inte frikoppla helt för att den ska bli tyst, känns därför mer och mer som att urtrampningslagret är boven.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]