Jag har gjort detta nyligen och det är verkligen inte svårt. Är man bara lite sansad och lite försiktigt klarar du det galant. Själv har jag noll mekaniker erfarenhet och jag plockade lös mittkonsollen på ca 20min för att utföra samma syfte, byte av handbromsvajer.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ittkonsoll
Men för att underlätta lite så finns det några skruvar som är bra att känna till och sedan nämner jag bara lite sporadiskt vad jag minns.
* För att ta bort plast detaljerna som sitter på sidorna, en på förar sidan och en på passagerarsidan vrider man bara på skruven närmast sätet och plockar bort.
* Mitt panelen sitter i två skruvar framtill under AC panelen. Du börjar med att plocka bort plastdetaljen längst ned under AC panelen. Där sitter torx skruvar och var försiktigt så du inte tappar skruvarna eftersom det kan leda till mer tid än vad som skulle behövas.
* Under armstödet finns ett fack för CD-skivor och längst ned kan man ta bort en gummiduk. Under duken sitter två torx skruvar som behöver lossas.
* Om jag minns rätt behöver man ta bort plast detaljen runt växelspaken men det ska inte vara något problem då den bara sitter fast med några klämmor. Resten klurar du nog ut själv då jag inte exakt minns.
* På min V70'04 plockade jag även bort mugghållarna men om jag minns rätt var det helt onödigt men istället kunde jag rengöra dem.
* Vid handbromsen tar du lös plastdetaljen från mittkonsollen och drar skinnklädseln mot handbromsen för at underlätta senare att lyfta lös hela mittkonsollen.
* Till sist behöver man gå till baksätet för att plocka bort några plastdetaljer baktill vid 12v uttaget längst bak på mittkonsollen. Eftersom 12v uttaget sitter fast i mitt-konsollen behöver man plocka lös den kontakten för att eventuellt undvika felkoder(?). Något bra att böja och bända plastmaterialet är bra att ha men var försiktigt så inget slinter och gör märken. De satt lite hårdare dessa så våga ta men utan att ha sönder något.
Detta är vad jag minns men jag kan ha glömt om det fanns någon skruv i mitten men tror ej det. Det var inte alls svårt. Skulle du vara helt obegåvad så skulle jag rekommendera att någon hjälper dig. Sedan har du en 2005 med en annan mittkonsoll men den bör i stort sett vara det samma ihopsatt.
Lycka till.