Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pelle76
Tjena hej!
Haft min 850glt i fyra veckor utan problem men igår på väg hem från jobbet så tappade motorn kraft,därefter sken "lambdalampan" upp och motorn la av. Efter det vill den inte starta. All el funkar i bilen,startmotorn snurrar,finns soppa i tanken. Kan den stanna pga trasig luftmassemätare? Tacksam för alla tips/Pelle
av *pettson*
pelle76 skrev:Tjena hej!
Haft min 850glt i fyra veckor utan problem men igår på väg hem från jobbet så tappade motorn kraft,därefter sken "lambdalampan" upp och motorn la av. Efter det vill den inte starta. All el funkar i bilen,startmotorn snurrar,finns soppa i tanken. Kan den stanna pga trasig luftmassemätare? Tacksam för alla tips/Pelle
Prova att läsa ur felkod/koder ur din bil. Du har enheten sitter där under huven. Den bör berätta vad det klagas på iallafall.
av pelle76
*pettson* skrev:
pelle76 skrev:Tjena hej!
Prova att läsa ur felkod/koder ur din bil. Du har enheten sitter där under huven. Den bör berätta vad det klagas på iallafall.
Ja där kan man ju börja. Tack tack
av *pettson*
Det får man väl säga var ett otippat fel. Inte ett missljud bara en motor som stannade och då hade spännaren gått hädan liksom toppen?
Hursomhelst så behöver du en så har bland annat jag en renoverad.

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]