Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Drivaxlar knutar och vinkelväxel är förstärkt kardan är samma som vanliga xc90 står de om xc90 med v8motorn.undrar hur dom har förstärkt vinkel växeln på den.kanske bara är hyllsan som är kraftigare.
av Xuri
Andreas123 skrev:Drivaxlar knutar och vinkelväxel är förstärkt kardan är samma som vanliga xc90 står de om xc90 med v8motorn.undrar hur dom har förstärkt vinkel växeln på den.kanske bara är hyllsan som är kraftigare.
när jag såg bild på xc90 v8 vinkelnväxeln såg den manligare ut i huset än den vanliga :)
Xuri skrev:
Andreas123 skrev:Drivaxlar knutar och vinkelväxel är förstärkt kardan är samma som vanliga xc90 står de om xc90 med v8motorn.undrar hur dom har förstärkt vinkel växeln på den.kanske bara är hyllsan som är kraftigare.
när jag såg bild på xc90 v8 vinkelnväxeln såg den manligare ut i huset än den vanliga :)

Precis, drevsatsen och husdesignen till X90 V8'an är bra mycket "biffigare" än till standard X90'n, hela växel har en helt annan konstruktion.
Hur hylsan skiljer sig kan jag inte uttala mig om då den inte monteras av oss.

På den älsta banan så bygger man mest till reserven.(P24, P26, P28, X90 och R modellerna)
Och det enda som skiljer mig veterligen är att röraxeln på R modellerna har en störe innerdiameter för en kraftigare drivaxel.

Och som jag skrev i en annan tråd så är det en uppsjö av olika gamla modeller, så det är svårt att ha koll på vad som går till vad.
Oftast när man frågar om någon produkt så vet man inte riktigt till vilken bilmodell produkten går till, utan man pratar mest artikel nummer.

//MVH
Har just bytt vinkelväxel och hylsan på xc70 06. Har fått ett vinande/ gnagande ljud speciellt då man har driv på hjulen, det är lägre då man motor bromsar, men hörs även vid frikoppling. Kan det vara kardan eller något lager?

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]