Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mawa71
vicster skrev:Tilt-funktionen kräver minne, något som Volvo bara valt att skicka med, eller aktivera, vid köp av elman. förarstol. Därför krävs det att du köper antingen Momentum + elman. förarstol eller Summum-paketet för att få funktionen.

Fick detta förklarat när jag köpte min S60 II, men det finns ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda på V40 utan att samma förklaring håller vid :)
Jo, det var så när jag beställde vår V40 i april/maj men nu när man kollar på Volvos hemsida så står tiltfunktionen med under Momentum. Elförarstol ingår inte så det måste ju ha hänt något..

?:-/
av pergrein
vicster skrev:Tilt-funktionen kräver minne, något som Volvo bara valt att skicka med, eller aktivera, vid köp av elman. förarstol. Därför krävs det att du köper antingen Momentum + elman. förarstol eller Summum-paketet för att få funktionen.

Fick detta förklarat när jag köpte min S60 II, men det finns ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda på V40 utan att samma förklaring håller vid :)
Mawa71 har ju elstol så han borde ha denna funktion...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Mawa71
pergrein skrev:

Mawa71 har ju elstol så han borde ha denna funktion...

Mvh
Per
Nej, Mawa71 har inte elstol (har haft och tycker inte det är värt pengarna).
av pergrein
Mawa71 skrev:
pergrein skrev:Det har du rätt i... Jag kopierade texten från volvocars...

Mvh
Per
Jag har sett det där också. Spec:en verkat ha ändrat sig..
Jag har ju elmanövrerade stolar så jag skulle tro att det går att ordna mha programuppdatering. Ingen som vet?
Här skriver du ju att du har det!!!

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Mawa71
pergrein skrev:
Mawa71 skrev:
pergrein skrev:Det har du rätt i... Jag kopierade texten från volvocars...

Mvh
Per
Jag har sett det där också. Spec:en verkat ha ändrat sig..
Jag har ju elmanövrerade stolar så jag skulle tro att det går att ordna mha programuppdatering. Ingen som vet?
Här skriver du ju att du har det!!!

Mvh
Per
Jag tappade visst ett "inte"...
Användarvisningsbild
av Ante2
Jag har elstol och har då tiltfunktion på både höger och vänster sida. Bara att välja i menyn om du vill ha funktionen igång och på vilken sida det ska vara på eller om du vill ha det på båda sidorna samtidigt.
Användarvisningsbild
av Mawa71
Har nu fått svar från Volvo och det går inte att komplettera med tiltfunktionen i efterhand via programuppdatering. Huruvida det går att göra med någon form av hårdvara framkom inte. :roll:
Användarvisningsbild
av Momentum
Det handlar nog om att komma ihåg spegelns position "otildad"
Detta finns ju "gratis" då man har elstolarna, då det finns minne för speglarnas normalposition per minnesplats/nyckel
Användarvisningsbild
av Guru
Momentum skrev:Det handlar nog om att komma ihåg spegelns position "otildad"
Detta finns ju "gratis" då man har elstolarna, då det finns minne för speglarnas normalposition per minnesplats/nyckel
Exakt så är det. Finns EN styrenhet i bilen som har "rätt" typ av minne. Det är i elstolen. Ingen elstol, ingen tilt. Visst skulle man kunna ta fram en lösning med en extra styrenhet ENBART för att få till tilt på backspegel men det skulle bli onödigt dyrt och förmodligen skulle inte många (ingen) välja det tillvalet.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]