- sön 23 dec 2012, 23:00
#710968
damaskerna är ok.
alla leder skall köpas nya.
rengjort allt.
servopump minimalt glapp, snurrar lätt, inget läckage.
de jag är mest brydd över är att det verkar ligga olja i damaskerna som skall smörja de innre lederna och själva kolven. hur pass noga och hur mycket skall man fylla i här? det var inte mycket där när jag öppnade och kollade/rengjorde. så jag fyllde på de dubbla och smackade igen dem. är detta bra eller skall de vara fulla?
är ju någon ledning som går mellan dem också för att medla luft eller olja?
något mer jag bör göra när allt är loss eller är det bara att plocka ihop de på bilen, köra och vara glad att de kommer hålla länge och väl?
alla leder skall köpas nya.
rengjort allt.
servopump minimalt glapp, snurrar lätt, inget läckage.
de jag är mest brydd över är att det verkar ligga olja i damaskerna som skall smörja de innre lederna och själva kolven. hur pass noga och hur mycket skall man fylla i här? det var inte mycket där när jag öppnade och kollade/rengjorde. så jag fyllde på de dubbla och smackade igen dem. är detta bra eller skall de vara fulla?
är ju någon ledning som går mellan dem också för att medla luft eller olja?
något mer jag bör göra när allt är loss eller är det bara att plocka ihop de på bilen, köra och vara glad att de kommer hålla länge och väl?
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!