- ons 22 nov 2006, 23:50
#71103
Fick en 2:a på lyset och tydligen ska det ta 2 månader att få fram kvalitativa delar. Så nu blir det ombesiktning.
Det jag är rädd för är dels någon framledsaxel. Som han slog rätt igen och sen gav tips på om hur man skulle svetsa. Som om jag ägde en verkstad. Vad kan en sån kosta och kan en amatör som jag byta en sådan del. Även där verkstaden kostar.
Sen var bromsarna tydligen på gränsen. Då jag inte är sugen på att byta både skivor och belägg så undrar jag om man ska köra så mycket som möjligt med dem eller låte dem vara rostiga för att de ska ta ska så bra som möjligt. En knagglig yta bör ju ge mer friktion.
De fel(bra att veta) jag hade var:
Skivor och belägg, alla 4 rost.
Främre dämpare, har gått sönder.
Rost framaxelled
Sen håller rosten på att äta upp skärmkanterna och bakom listerna å närmar sig de bakre dörrarna. Är det bara att skrota skitbilen? Eller i och med att de besiktigade bilen för 2 månader sen så kollar de bara på de delar som inte fungerade.
Det jag är rädd för är dels någon framledsaxel. Som han slog rätt igen och sen gav tips på om hur man skulle svetsa. Som om jag ägde en verkstad. Vad kan en sån kosta och kan en amatör som jag byta en sådan del. Även där verkstaden kostar.
Sen var bromsarna tydligen på gränsen. Då jag inte är sugen på att byta både skivor och belägg så undrar jag om man ska köra så mycket som möjligt med dem eller låte dem vara rostiga för att de ska ta ska så bra som möjligt. En knagglig yta bör ju ge mer friktion.
De fel(bra att veta) jag hade var:
Skivor och belägg, alla 4 rost.
Främre dämpare, har gått sönder.
Rost framaxelled
Sen håller rosten på att äta upp skärmkanterna och bakom listerna å närmar sig de bakre dörrarna. Är det bara att skrota skitbilen? Eller i och med att de besiktigade bilen för 2 månader sen så kollar de bara på de delar som inte fungerade.
460 2,0 S -95 Skrotad