Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skrasse
Hej alla ni rullare därute. Toppen forum förresten.

Jag är nybliven medlem och nybliven volvo s80-t6 år -01 ägare rullat 19900 mil.
Har gjort det man ska gjöra med en t6a om man följer forumet.
Men har ett irriterande problem med den inbyggda telefonen. Har satt i ett comviq kontant kort men får det inte att fungera.
Det kan stå comviq i displayen nångång och det visar en antennsymbol men vet inte om det ska vara några typ stolpar i singnalen?
Försöker man att ringa så står det ringer up men efter någon sekund kopplas det bort och radion kommer in.
Är det någon som kan ge mig några råd? ?:-/
av skrasse
Hej alla glada volvo ägare.
Jag har fått igång telefonen men det verkar vara dålig mottagning satte i ett comviq kontantkort.
Jag bor lite utanför Växjö där funkar inte mobilen alls men när jag är i Växjö så visar den i bland conviq i displayen och symboöen för antennstyrka visar några staplar och då kan man ringa.
Men flyttar man på bilen så slocknar comviq symbolen och det går inte att ringa.
Så nu till min nya fråga var sitter antennen till telefonen???
MVH
En annars nöjd s80 t6 2001-ägare.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Fick farrt på tefelonen i min v70 förra året med ett helt vanligt comviq-kort. Dock fungerade det så jävla dåligt så jag använder den aldrig. Väldigt dålig kvalité på samtalet och mysko täckning...
av skrasse
Hej Bensinskalle.

Men ljudet på samtalen är bra tycker jag har svanhalsen i stolen.
Det där med täckning är ju det stora problemet jag har.
Frägan är om det är telefondelen i kupen som är felaktig eller antennen (som jag inte vet var den är)som är kass.
Eller om det är fler delar som hör till telefonen (finns en hel del elektronik i skuffen).
Hoppas på svar från någon som kan hjälpa mig.
Skrasse
Användarvisningsbild
av mhunter
skrasse skrev:Hej Bensinskalle.

Men ljudet på samtalen är bra tycker jag har svanhalsen i stolen.
Det där med täckning är ju det stora problemet jag har.
Frägan är om det är telefondelen i kupen som är felaktig eller antennen (som jag inte vet var den är)som är kass.
Eller om det är fler delar som hör till telefonen (finns en hel del elektronik i skuffen).
Hoppas på svar från någon som kan hjälpa mig.
Skrasse
hört att antennen är en modul som i sig kan gå sönder, kollat felkoder?

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]