mattish skrev:Det enda sättet att visa det är ju att ställa bilarna bredvid varandra och full gas..
Det har jag ju gjort femtioelva gånger på grus.... min MY 10 gjorde 4 små handflatestora märken, ett vid varje hjul så var man iväg med ett älgakliv.
Min My13 gör 3-5 meter långa grävspår innan bak börjar skjuta på.
mattish skrev:Det här med att bakhjulen kopplas in med ett ryck känner jag inte igen från de bilar jag testat.. Det upplevda rycket är väl när bakhjulen skickar på kraften, något som sker direkt när bilen är 4x4 från starten..
Som jag skrev ovan, Min MY10 var det omedelbart som ett älgakliv iväg. På min My13 efter en halv sekund när framhjulen redan hunnit göra långa spår.
mattish skrev:Att du tvingar ihop kopplingen med den programvara du har nu är ju frivilligt. Om det bryter osv i drivlinan skulle inte jag köra med den iaf, garanterar Volvo driftsäkerheten med den programvaran?
Det är Volvo original mjukvara installerad (med instant traction) av Volvo själva, De rekommenderar den inte till normalbilisten (normalt får man den mjukvaran utan instant traction) då den ger ljud och vibrationer men eftersom jag drar så mycket släp rekommenderade de den och jag blev varnad redan innan att det skulle vibrera.
Frivilligt vet jag inte om det är, utan instant traction var bilen ju helt bedrövlig.
Tacka vet jag Gen 4 då kunde man få instant traction och inga smällar eller vibrationer på samma gång.
Och det känns verkligen inte bra, Kan denna mjukvaran köra slut på drivlinan i förtid ?:-/ Det känns verkligen som det bryter när man svänger.
Det kan också vara så att man byggt upp trycket i förväg helt i onödan och när man vrider på ratten så paniksläpper ventilen som egentligen bara ska användas för att koppla loss axlarna vid panikbromsning/ABS så att man ska kunna svänga.
Att säga att Gen 5 imponerar som det står i rubriken tycker jag känns väldigt avlägset......
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.