Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke1984
Hej jag har problem med att abs lampan tänds, har kollat det mesta, fick fel kod om att det är ingen signal eller fel signal på vänster fram, har bytt givare och kollat kransen, så då trodde jag att det var abs styrenheten som lagt av, köpte en begagnad och satte dit, och abs lampan släcktes och att du fungerade klockrent i en kvart, tänkte att det kunde vara glapp i kontakten så tog isär det sprejade lite kontakt olja, och satte ihop igen, men fungerade i en kvart igen, jag håller på att bli helt krontokig!
av Nicke1984
Kransen är ju rengjord och ser bra ut, känns onödigt att byta för bytandets skull, lampan släcks efter man tar bort och sätter dit abs enheten och efter en stund så tänds lampan, känns som någon glappis kanske
av Jonas_latt
Det räcker att det är en liten spricka i kransen.
Har du haft loss hela drivaxeln och kollat kransen.
Eller har du bara kollat ifrån abs givarenshål?

Jag tryckte ner lufttrycket igenom absgivarenshål och sedan snurra drivaxeln ett varv.
Då vart det rent och då syns allt direkt.
av Nicke1984
Det var inte jag som kollade kransen, men jag antar att han tog bort och kollade, men nu har jag satt tillbaka den gamla abs styrenheten igen och den fungerar klockrent, har dock bara kört en halvtimme, men tror nog att den jävla lampan kommer att blinka igen, känns som jag kan ställa upp i byte av abs styrenhets OS, så jävla skumt fel :-(
Användarvisningsbild
av hollan
gissar med på kransen eller lösa drivaxlar
av Nicke1984
Nu tändes lampan igen, ska in o felsökning på Mekonomen nu i veckan så får vi se, känns som det kanske är kransen, jag hade sen inlämnad på en som har verkstad men mekar mest på kvällarna, han kanske inte kollade den ordentligt? Vad kostar en krans att köpa?
Användarvisningsbild
av Vojje
Kransen kostar några hundralappar.
Att bedöma kransen okulärt är i stort sett omöjligt.

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]