Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av osla
kör på x-ljus, är ju ett måste. ser massor bättre ut med x-ljus och å ser man ju när de är som mörkast, för bilens org lysen räcker aldrig till. men köp inte light force, dom lyser inte nå bra. är en skugga mitt i ljusbilden och så lyser det runt om och inte lyser dom nå bra heller
av S.t.r.a.n.D
Extraljusstölder är väldigt vanligt här uppe iaf, kanske beror på majoriteten av bilarna här har extraljus.
Sen spelar det ingen roll egentligen vilken sort du har. Har du lightforce (bra och dyra) så lockar ju just det att dom är dyra men då hamnar dom kanske inte på nån gammal raggarmerca. Har du big knick så är ju det bland det vanligaste extraljuset som finns så det kan i stort sett vara din granne som snor dom och sätter dom på nån gammelbil utan att nån skulle tycka det var konstigt.

Man kör ju alltid runt och är orolig att bli bestulen på dom men jag brukar försöka tänka på hur jag parkerar för att göra det svårt för dom. Parkerar man mot en vägg brukar jag köra 5cm ifrån så får dom iaf kämpa lite för att sno dom.
av S.t.r.a.n.D
Lucif3r skrev:Koppla direktström till hållaren, så dom får sig en härlig kyss om dom petar på dom :twisted: :P
Men är ju bra sugen men då åker man på skadestånd, trots att nån idiot är och petar på DIN bil. En arbetskollega till min far parkerade sin bil på en sån samåkningsparkering längs E4an och efter 3e stölden ledsnade han och monterade rakblad dolda undertill. Nästa tjuv skar sig naturligtvis och anmälde han och han fick betala ett mindre skadestånd. Detta var många år sedan, vet ej hur det är nu. Det man undrar mest i denna situation är ju vad tjuven sa, hur han kunde motivera hur det gått till och vad han gjorde där med sina händer...
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om man inte köper svindyra ljus utan nöjer sig med sim eller typ jula eller biltema så är det nog ingen som är intresserad av att ta dom. Visst. Inte lika bra ljus som dom bättre och dyrare. Men så enorm är inte skillnaden och i värsta fall får man väl sätta dit tre ljus istället för två, eller fyra istället för tre..

Å skulle någon mot förmodan ändå ta dom då så behöver man ju inte gråta blod.. :wink:
Användarvisningsbild
av Sunschreem
S.t.r.a.n.D skrev:
Lucif3r skrev:Koppla direktström till hållaren, så dom får sig en härlig kyss om dom petar på dom :twisted: :P
Men är ju bra sugen men då åker man på skadestånd, trots att nån idiot är och petar på DIN bil. En arbetskollega till min far parkerade sin bil på en sån samåkningsparkering längs E4an och efter 3e stölden ledsnade han och monterade rakblad dolda undertill. Nästa tjuv skar sig naturligtvis och anmälde han och han fick betala ett mindre skadestånd. Detta var många år sedan, vet ej hur det är nu. Det man undrar mest i denna situation är ju vad tjuven sa, hur han kunde motivera hur det gått till och vad han gjorde där med sina händer...
Det är det värt alla dagar i veckan, och somsagt så kan ju iditen förklara vad han hade på bilen att göra :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
S.t.r.a.n.D skrev:Men är ju bra sugen men då åker man på skadestånd, trots att nån idiot är och petar på DIN bil. En arbetskollega till min far parkerade sin bil på en sån samåkningsparkering längs E4an och efter 3e stölden ledsnade han och monterade rakblad dolda undertill. Nästa tjuv skar sig naturligtvis och anmälde han och han fick betala ett mindre skadestånd. Detta var många år sedan, vet ej hur det är nu. Det man undrar mest i denna situation är ju vad tjuven sa, hur han kunde motivera hur det gått till och vad han gjorde där med sina händer...

Det är ju dock lite skillnad... Rakblad skadar personen i fråga (även om han förtjänar det!), och han kan då få skadan dokumenterad.
En rejäl strömkyss är varken farligt eller möjligt att bevisa, men det gör nog så att dom flesta inte känner för att sticka dit fingrarna.
Nackdelen med ström är att man komma förbi det problemet med ett par handskar...

Om en polis kommer och frågar ang. strömmen så är det bara att se dum ut och säga att det måste blivit något elfel på bilen. :roll:
av SuperEpon
Lucif3r skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Men är ju bra sugen men då åker man på skadestånd, trots att nån idiot är och petar på DIN bil. En arbetskollega till min far parkerade sin bil på en sån samåkningsparkering längs E4an och efter 3e stölden ledsnade han och monterade rakblad dolda undertill. Nästa tjuv skar sig naturligtvis och anmälde han och han fick betala ett mindre skadestånd. Detta var många år sedan, vet ej hur det är nu. Det man undrar mest i denna situation är ju vad tjuven sa, hur han kunde motivera hur det gått till och vad han gjorde där med sina händer...

Det är ju dock lite skillnad... Rakblad skadar personen i fråga (även om han förtjänar det!), och han kan då få skadan dokumenterad.
En rejäl strömkyss är varken farligt eller möjligt att bevisa, men det gör nog så att dom flesta inte känner för att sticka dit fingrarna.
Nackdelen med ström är att man komma förbi det problemet med ett par handskar...

Om en polis kommer och frågar ang. strömmen så är det bara att se dum ut och säga att det måste blivit något elfel på bilen. :roll:

Eller så blir dom arga och slår sönder hela bilen... :roll:
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]