Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Med stundande oväder nästa vecka så blev det slutligen dags att lägga på vinterdäcken.
Så här sent på året har jag nog aldrig bytt till vinterdäck, men jag har inte en enda gång haft nytta av vinterdäck (dvs det har inte varit halt) hittills denna vinter så valet var korrekt. Har då fördelen att jag promenerar till jobbet så jag kör inte tidiga morgnar, hade jag gjort det så hade jag behövt byta tidigare.

Bild

Kändes tanigt att gå ner på 16". Ska fundera lite på om det är värt några kronor för att åtgärda det eller ej.
Användarvisningsbild
av grillchips
V70 blir bara snyggare och snyggare, helt klart.
av Heatseeker
Varför är du emot att sätta på sänkfjädrar bara för att du har barn?

Snyggt med R-design kåpor osv, men dioder i dimljusen???

Med dioder så får du ju knappast något användbart ljus utav!

Köp xenon ist eller ha kvar glödisarna!

Snygga sommar hjul, dock skulle du haft lite större strl på dom ;)

Bilen ser vårdad ut! Men hur står du ut med den superljusa interiören? Speciellt när du har barn!
Användarvisningsbild
av Brainy
Många frågor betar av dem en och en.

För att komforten blir viktig, kanske börjar bli gubbe. Men nu när frun skaffat tjänstebil så lutar det åt att det blir sänkning ändå. Dom här vore inte helt fel http://www.bilmodecenter.se/hr-komplett ... -1837.aspx Jag har redan bokat in Eccy för bytet ;)

Volvo har ju tom dioder i DRL-Ljusen. Dessa lyser faktiskt riktigt skapligt, 6Watt led lyste mer än jag trodde, så tunnlar t.ex. går bra, det gjorde inte de klena som webbis hade tidigare. Men jag har dem inte för att se bra, jag har dem för att jag tycker det ser snyggt ut, när det är mörkt så kör jag med dimljusen avstängt och i dimma tycker jag i ärlighetens namn varken att de gör till eller från och jag tror volvo resonerar likadant eftersom de är ett tillval.

Håller med, borde ha haft 20", tyvärr är det inte bara jag som kör bilen så 18" är mer praktiskt (det här med komforten) och mindre risk för skrap. Men jag har ångrat mitt val både en och tre ggr.
En tanke vore ju att istället för att köpa 18" ixion till vinterdäcken så kan jag köpa 20" ixion och lägga på vinterdäck på nuvarande sommardäck... :roll:

Jag gillar den ljusa inredningen. Vi resonerade som så att när grabben är tillräckligt gammal för att kunna kladda ner i bilen (nu sitter han i bakvänd stol med ett galonliknande skydd för inredningen) så har vi hunnit byta bil minst en gång och då tar vi mörk inredning då. Men ja, det kräver lite mer rengöring.
av Heatseeker
Nice att du ska gå flat out gällande väghållningen :-) återkom gärna med vad du tyckte om dämparna, känndes ganska saltat för det kittet, köpte H&R fjädrar till min gamla v70II från tyskland och betalade 1600:- ink frakt!!

Gällade diod dimljusen så tycker jag att det snyggaste är ju volvos lösning så som dom har på nyare v50!

Men är du bara ute efter att det ska vara snyggt och inte praktiskt så kan du ha dina dioder i såklart.
Hur bra syns dom i dagsljus när solen ligger på i jämförelse med volvos original eller eftermonterat xenon?

Kul att någon gillar volvos absolut ljusaste inredning och dom har ju inte snålat med det ljusa!

Du lär ju ska linda in både dig sambon och lillen i gladpack innan ni kan slå ner arslet i bilen utan att riskera (stortvätt/rekond) bara att hoppas att ni inte har några djur som ska snålåka med ochså, för då är ju lyckan total!

Gällande fälgstorleken så är det bara att kliva upp 2" nu när du ändå ska sänka, och man kan allt skrapa en 18" fälg lika lätt som en 20" , det är bara däckstorleken och val av pilot som styr hur mycket skada det blir!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Brainy skrev:... och i dimma tycker jag i ärlighetens namn varken att de gör till eller från och jag tror volvo resonerar likadant eftersom de är ett tillval.

Håller med dig. Volvo var ju t om så smarta att dom satt dimljusen på 940 i strålkastarna.... där dom gör absolut ingen som helst nytta.... :lol:

Att det är ett tillval är nog mer för att det inte är lag på dimljus, och därför kan dom sälja bilen utan dimljus till ett billigare pris........ och ta överbetalt för tillvalet av dimljus :roll:
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 59

Nytt är nog omöjligt, men finns kanske[…]

Precis. Så gjorde jag med det senaste tillbe[…]

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]