Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RikardSjöstedt
Vem vänder man sig till för att föra saken vidare? Det är inte så lätt att stå och diskutera med mekanikern i en slamrig verkstad. Servicechefen bokade in den på extraservice och var tillmötesgående, men som konsument är det inte läge att strunta i uppmaningen och därmed riskera dyra reparationer.
av Tim
RikardSjöstedt skrev:Vem vänder man sig till för att föra saken vidare? Det är inte så lätt att stå och diskutera med mekanikern i en slamrig verkstad. Servicechefen bokade in den på extraservice och var tillmötesgående, men som konsument är det inte läge att strunta i uppmaningen och därmed riskera dyra reparationer.
Har dom kollat så att den uppskattade etanolhalten i bränslet, som dom kan se i vida, stämmer överens med det du har i tanken?
av tobban79
Cox skrev:Låter som tomgångsmotorn, dör bilen när den börjar rulla, och du har normal tomgång när bilen står still ?
Prova detta genom att stå still i en liten backe, låt bilen börja rulla dör den då är det tomgångsmotorn som felar.
Den är enkel att byta och kostar ca 800 kr

Du skrev nåt liknande i en annan tråd där jag skrev om min bil. Det var inte tomgångsmotorn, jag nämnde detta för verkstaden. Det fick som sagt aldrig löst problemet och jag hade inne bilen från november månad tom juli året därpå av och till. Tomgången kunde vara helt normal för att sen flippa ut helt. Ungefär som du ställer och gungar på en analog våg för att till slut dö.

I princip varje gång jag lämnade in bilen så stämde aldrig den faktiska etanolhalten med motorns värde. De fixade detta men inom ett par veckor var det felvärden igen. Körde jag på bensin enbart så uppstod inte problemen lika frekvent även om det förekom.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?