- mån 26 nov 2012, 17:32
Hallå, har haft en motorlampa som tända och släcks till och från och motorn känns inte lika pigg som förr..
Fick en felkod på magnet ventil avgåsåterföring 0038
Nu när jag läste av felkoderna, så visade den felkoden ovan och även magnetventil laddtrycks reglering 0039..
Har tidigare för 2 år sedan bytt vaccin slangar och även bytt en slang till en magnetventil, hade då felkoden 0039 som slocknade efteråt..
Nu kan jag åka i 120 eller 80 utan större belastning och motor lampan tänds, kan tändas ibland när bilen startas!
Slocknar efter någon kilometer... Verkar som den går på grundladd bara.. ?
Så har dessa felkoder med varandra att göra? Värt att testa byta LMM?
Hoppas någon kan hjälpa mig förstå..
Har aldrig fått en felkod på lmm, men lampan har tända till och från i säkert lite över ett år..
Vid förra felet (hål i en släang till en magnetventil vid höger fjäder felkod 0039) gick då in i felsäkert läge, det gör den inte nu..
Mvh Kim
Fick en felkod på magnet ventil avgåsåterföring 0038
Nu när jag läste av felkoderna, så visade den felkoden ovan och även magnetventil laddtrycks reglering 0039..
Har tidigare för 2 år sedan bytt vaccin slangar och även bytt en slang till en magnetventil, hade då felkoden 0039 som slocknade efteråt..
Nu kan jag åka i 120 eller 80 utan större belastning och motor lampan tänds, kan tändas ibland när bilen startas!
Slocknar efter någon kilometer... Verkar som den går på grundladd bara.. ?
Så har dessa felkoder med varandra att göra? Värt att testa byta LMM?
Hoppas någon kan hjälpa mig förstå..
Har aldrig fått en felkod på lmm, men lampan har tända till och från i säkert lite över ett år..
Vid förra felet (hål i en släang till en magnetventil vid höger fjäder felkod 0039) gick då in i felsäkert läge, det gör den inte nu..
Mvh Kim
Senast redigerad av 1 Gjerdingen, redigerad totalt 0 gånger.
- By NordT6