Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
I väntan på min V70 D3 dynamic edition vill jag gotta mig lite åt kommande körglädje och era höjdpunkter.

Vilket tillbehör eller vilken funktion är din favorit i din Volvo? Vad skulle du inte kunna vara utan?
Jag hade inte budget till att ta allt jag ville ha.. men vissa saker går ju att eftermontera om man så skulle vilja och ha råd. :)
av ansjo
Den frågan får nog lite olika svar på vilken dag det är, men den adaptiva farthållaren tycker jag är en höjdare. Men samtidigt när man kommer ut från affären med ICA-kassarna är det smidigt att bara trycka på en knapp för att få upp bakluckan...osv.... :roll:
Användarvisningsbild
av joel80
Drag beställde jag till.. det blir nog användbart.
Värmare har jag med VOC och tror jag kommer att bli en favorit.
Även hoppas jag att körjournalen i VOC ska spara mig tid. Det är ett gissel att skriv manuell körjournal.. speciellt om man glömmer det hela tiden och får gissa siffror.

Fällbar framstol vet jag inte.. är det standard i en ny V70 med momentum?

Småsaker jag vet att jag kommer sakna p.g.a budget och ej motiverade kostnader är RTI och keyless.
Jag skippade elmanövrerade stolar också av samma anledning.
Användarvisningsbild
av Jefe
Keyless är riktigt skönt när vi är flera som kör bilen.
Att slippa ställa in stolen och speglarna är skönt när man sätter sig i bilen.
Det jag saknar mest på min bil är nog adaptiv farthållare det skulle ha varit
skönt när man är ute på vägarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den adaptiva farthållaren och elbakluckan är väl bra ibland men jag skulle lätt klara mig utan dom. Däremot tycker jag backkamera och de elinställbara stolarna fram (framförallt passagerarstolen är bra när man har barn) är kanon. Aktiva kurvljus tycker jag också är en höjdare.

/Martin
av hamre
Ja som många sagt så är dieselvärmaren underbar. Bästa som finns nu på "vintern".

Nu har jag en väldigt basic volvo eftersom jag endast hade råd med kinetic. Det jag saknar allra mest är regnsensorn. :(
Att bara ställa in den och sen låta spaken vara är en bekvämlighet som man tar för givet när man bara haft bilar med regnsensor dom senaste åren. Nu när man måste ändra fart och slagtid gentemot hur regnet ändrar sig är lite ovant. :(
Polestar 8)
Fast det finns inte till D3. :wink: Keyless tycker jag är en sån grej som faktiskt inte går att vara utan! Hade en hyrbil över en helg. En helt basic V70 D2. En kalasbil på alla sätt, men VARJE gång jag skulle sätta mig i den, starta osv så störde jag mig nått otroligt på att behöva ta fram nyckeln.

Nästa grej är VOC, så man kan starta värmaren osv från telefonen. GRYMT smidigt! :-)-)

Eftersom du har valt det, så skulle jag välja till nått till exteriören som gör att den ser ballare ut! :D

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?