Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
Tjena ! har nyss plockat isär startmotorn och smörjt osv.. nu ska skiten ihop, men de här va en gammal startmototr så den va redan isär plockad när jag började.. Vet fan inte hur "fjädern" och "y armen" ska sitta.. Någon som har en sprängskiss på en startmotor till 740? Eller vet hur det skall sitta ?

// Kallonen
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
Tackar ! Det var i princip samma, dock såg jag ditt svar efter att jag suttit och kliat mig i skallen x antal gånger.. Har iallafall fått ihop den nu. Va inte så pass svårt, fanns bara ett sätt allting passade på, så de löste sig. Tycker nog att "Haynes" "5 skiftnycklar" är lite väl och ta i, så svårt var det faktiskt inte, bara man inte har tummen mitt i handen !

Fungerade kanon efter renovering, kommer nog förmodligen bli så att jag fortsätter med renovering i första hand på mina resterande bilar med tanke på att det faktiskt var ganska så lätt, och bättre att slänga massa hundra lappar i sjön på nya startmotorer !

Ha det , // Kallonen

På min gamla böt jag båda innerly[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]