Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av puttte42
försöker hitta fel har 850 aut -94
som stannar lite i mellan åt men då den stannar är det som tändingen är borta,
allt funkar utom starta, sen står ett par timmar sen kan den funka flera dagar utan problem,
har byt bensin relä & rotor fördelar locket efter som dom var dåliga men hjälpte inte.
tacksam för förslag vad det kan vara
av Dragge
jag har en 850 GLT-92 som stannar då och då vid köring. Min verkstad har inte kunnat hitta något fel. Har du fått fram några förlsag?
Användarvisningsbild
av js1
Vad jag har förstått så brukar kamaxelgivaren kunna ställa till liknande problem. Kanske läge att testa med den.
av *pettson*
Eftersom felsökning inte alltid kan ske efter ett problem uppstått. Och eftersom internet inte är verkligheten ändå trots allt, så måste jag fråga er bägge.
Vad har ni själva noterat och felsökt i samma ögonblick som problemen uppstått? Jag förstår att man inte felsöker mitt i en rondell t.ex. MEN för att få ordning på saker och ting så måste felsökningen göras när felet är aktivt trots allt. Vilket innebär att bilen som prio ett måste flyttas ur vägen. Som prio två måste den felsökas på plats så grundligt det går. Som prio tre ska den djupfelsökas med all den info som ni som fordonsägare ska ha lämnat till den som ska åtgärdat felet.
Så återigen. Vad har ni gjort för att få ihop information som kan användas vid felsökningen?
av Dragge
Jag har bytt kamaxelgivare men mitt problem kvarstår. Min verkstad har ej kunnat hitta och avläsa några felkoder.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
puttte42 skrev:försöker hitta fel har 850 aut -94
som stannar lite i mellan åt men då den stannar är det som tändingen är borta,
allt funkar utom starta, sen står ett par timmar sen kan den funka flera dagar utan problem,
har byt bensin relä & rotor fördelar locket efter som dom var dåliga men hjälpte inte.
tacksam för förslag vad det kan vara
För dig låter det verkligen som kamaxelgivaren, hade exakt samma problem för en månad sedan. Man hör när den börjar bete sig konstigt och det är oftast när den är på väg upp i temp och när man står på tomgång. Om du kör direkt med bilen stannar den då oxå? På min gav den ingen felkod heller så börja med att kolla den.
av CEP
Har haft liknande problem, fick en felkod som sa att luftmassegivaren fick fel signal.
Efter mycket letande så visade det sig att det var tempgivaren som sitter i termostathuset som var kass.
Efter att jag åtgärdat visade det sig att det är ganska vanligt fel.
Kan vara bra att kolla så att inte bränslefiltret är tätt också.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]