Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Ett påpekande bara: Om och när ni handlar på Amazon, så gör det på Engelska Amazon. http://www.amazon.co.uk
Handel mellan EU-länder är tullfri och England ligger relativt nära Sverige, så transporten går snabbt.
Det mesta som finns på Amazon i USA finns också på Amazon i England.
av *pettson*
kebabpizza skrev:Nu är jag bara en amatör i dessa sammanhang, men sedan förra hösten är det ett nöje (nåja) att skifta hjul, brukar iofs få ta hand om minst 3 bilar iaf...

Blev en sådan (2135timax) efter att ha tröttnat på billiga skitdragare som sällan orkade lossa mer än hälften av bultarna.

Säkert inte billigast, men 2600:- inkl. allt från Amazon.com låg en bra bit under alla svenska butiker jag kollade. Frakten gick dessutom toksnabbt, kom med UPS direkt till dörren bara 2 dagar senare(!).
Du lär inte bli missnöjd. Mycket trevliga maskiner.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krakus skrev:Andreas.
Jag hoppas att eu har en kompressorn som klarar av 370 l/min med 6.3 Bar Inga 220 volts!
Och stor nippel med en inv diameter på 10mm. Och även en 15 mm slang! Industrigrejer ;)
Annars kan du stoppa den i - skåpet!
Fattar inte varför man skulle behöva en komperssor som ger 370 l/m, ska du köra knacken oavbrutet i en timma ?:-/ ?

Det räcker ju att man har stora nipplar och bra slang som du säger och att luften i tanken räcker 1-2 sekunder så har man ju slagit loss mottern när man har flera tusen NM i vrid. Man behöver ju inte ens ha kompressorn påslagen överhuvudtaget om man bara har en vettig tank.

Med så massivt vrid säger det ju Braaapppppp så är muttern väck.

Har jag missuppfattat något ??? Men sådant vrid har jag aldrig behövt köra mer än någon sekund i taget. Har ni svetsat fast muttrarna så 1350 Nm inte räcker ?

Det är ju en helt annan historia när man kör färgsprutan, slipen och dyligt, då kan man ju köra oavbrutet under lång tid.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Krakus skrev:VolvoB20

Då väntar vi. Hoppas ett test kommer upp här så småningom.
Jag har flera kompressorer, Ska jag köra färgsprutan, slipen eller någon annan mojäng som jag kör oavbrutet med under längre tid så måste jag dra igång den stora tvåcylindriga makinen för att flödet ska räcka annars sjunker trycket snabbt och man får vänta på att trycket ska hämta sig.

SKa jag dra byta sommar till vinterdäck som trådskaparen vill så räcker det med den lilla då det bara säger Braaaap så är ju hjulbultarna borta. Sen tar det ju ett tag att flytta sig till nästa däck och göra klart för att byta detta och då är luften tillbaka sedan länge

Ända gången vi kört länge med knacken var när polaren betsämde sig för att dra på en millimetergängad mutter på en tum.gängad bult och gängorna hade helt olika stigning, Då tog det lååååång tid att "omforma" gängorna :D

Men det ska bli intressant och höra vilka fler som behöver köra långa stunder.
av Lövet
Har nu fått hem scorpiodragaren men inte testat den än då det står "anslut inte snabbanslutning direkt på mutterdragaren". Jaha, varför då? Hur gör man annars?

Är det för att mutterdragaren riskerar att skadas eller att jag gör det? Det senare är jag inte nämnvärt orolig för.
av Krakus
Tydligen skall den hängas på väggen och beundras ;)
Snabbkopplingen anslutes till gamla mutterdragaren.
Medan jobbet utförs med fälgkorset :D
av blådåren
En luft-koppling/snabb-koppling är väl svivlande !??.

men har sett en del verkstäder som har en slangsnutt i en fast slangnippel på verktygen, och snabb-kopplingen typ 20 cm ifrån maskinen.
Har undrat lite varför..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18
Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]

Hej! Volvo V70 -07 2.4 Bensin Har ett missljud som[…]