- tis 30 okt 2012, 19:18
#695366
Hej!
Jag tänkte kolla med er ifall ni kunde hjälpa mig med att svara på ett par frågor eller att ge mig råd ang. mitt framtida köp!
Jag är då intresserad av en V70, DrivE motorerna då dom är bränslesnåla.
Mina frågor då:
Volvo V70 II - 11 som har kört i drygt 24000 mil med en diesel motor. Är det någonting som kommer att bita mig i arslet efter köpet med en komplett ifylld servicebok? Om det är så, vad kan tänkas att bytas (om man följer serviceboken)?
Nybilsgaranti, har den en begränsning på antal mil man har kört?
Vad kan vara framtida problem och nackdelar med att köpa en bil som har åkt 24000 mil?
Rent generellt, är Volvo's dieselmotorer något att ha? Några problem med motorn eller andra viktiga delar som får en att tömma plånboken?
Kort sagt, jag är intresserad av en ganska ny bil, vill betala så lite så möjligt, men självklart få den bästa bilen som möjligt.
Jag är intresserad av DrivE-modellerna (D2 -12). Några råd?
Jag tänkte kolla med er ifall ni kunde hjälpa mig med att svara på ett par frågor eller att ge mig råd ang. mitt framtida köp!
Jag är då intresserad av en V70, DrivE motorerna då dom är bränslesnåla.
Mina frågor då:
Volvo V70 II - 11 som har kört i drygt 24000 mil med en diesel motor. Är det någonting som kommer att bita mig i arslet efter köpet med en komplett ifylld servicebok? Om det är så, vad kan tänkas att bytas (om man följer serviceboken)?
Nybilsgaranti, har den en begränsning på antal mil man har kört?
Vad kan vara framtida problem och nackdelar med att köpa en bil som har åkt 24000 mil?
Rent generellt, är Volvo's dieselmotorer något att ha? Några problem med motorn eller andra viktiga delar som får en att tömma plånboken?
Kort sagt, jag är intresserad av en ganska ny bil, vill betala så lite så möjligt, men självklart få den bästa bilen som möjligt.
Jag är intresserad av DrivE-modellerna (D2 -12). Några råd?