Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Vilka årsmodeller av V70 (och även andra modeller) är "kompatibla" med varandra när det gäller fälgar?
Jag kollade lite på gamla inlägg här och fick fram att det verkar vara skillnad från -07. Men hur är det med äldre årsmodeller, är det lika på dessa?
av Storfot
Tackar. Bör funka med det mesta "äldre" till min -02:a alltså. Förutom mina 15-tums 850-vinterdäck då som inte kom överens med bromsoken fram. 16-tums antar jag inte ska vara några problem. (I regbeviset står det visserligen bara 225/45R17, men jag har svårt att tro att någon skulle haka upp sig på det.)
Användarvisningsbild
av Perc
Antar att trådskaparen har en turbo? Då krävs det minst 16 tum.

Min bil är för övrigt förbaskat mycket trevligare att köra sen jag slängde på vinterdäcken med 205/55-16. Den går inte som en orm i slitspår och sprickor längre, styrningen blev lättare, man behöver inte längre njurbälte och det bara "flyter" bättre helt enkelt.
Användarvisningsbild
av wissel
Perc skrev:Antar att trådskaparen har en turbo? Då krävs det minst 16 tum.

Min bil är för övrigt förbaskat mycket trevligare att köra sen jag slängde på vinterdäcken med 205/55-16. Den går inte som en orm i slitspår och sprickor längre, styrningen blev lättare, man behöver inte längre njurbälte och det bara "flyter" bättre helt enkelt.
Ta en " tum till och 65 profil.....dåååå blir det perfekt. Aha, ja du kör väl T-motorn då gäller inte det förstås :oops:

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]