Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte om man hör/märker när detta sker man jag personligen skulle tycka det var bra om man fick ett meddelande när denna regenerering startar. Både för att det kan vara bra att veta när den körs samt att då kanske man har tid att låta den jobba klart, dvs hade man tänkt stanna just då så kanske man ta sig tid att bara köra och snurra runt 15min för att den ska få jobba klart. Det är ju iaf för bilens bästa så man kanske kan offra den tiden och soppan...
S.t.r.a.n.D skrev:Vet inte om man hör/märker när detta sker man jag personligen skulle tycka det var bra om man fick ett meddelande när denna regenerering startar. Både för att det kan vara bra att veta när den körs samt att då kanske man har tid att låta den jobba klart, dvs hade man tänkt stanna just då så kanske man ta sig tid att bara köra och snurra runt 15min för att den ska få jobba klart. Det är ju iaf för bilens bästa så man kanske kan offra den tiden och soppan...
Jojo det blir billigare med Diesel....dieselförespråkarna tycker jag ofta läser Bibeln som fan själv..eller rättare sagt omvänd bevisbörda. :P
Det finns ju miljontals och åter miljontals moderna dieselbilar i europa och jag kan nästan garantera att folk inte bryr sig om partikelfilterrengöring och sånt. Folk kör som dom alltid gjort, och ändå funkar det bra.
wissel skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Vet inte om man hör/märker när detta sker man jag personligen skulle tycka det var bra om man fick ett meddelande när denna regenerering startar. Både för att det kan vara bra att veta när den körs samt att då kanske man har tid att låta den jobba klart, dvs hade man tänkt stanna just då så kanske man ta sig tid att bara köra och snurra runt 15min för att den ska få jobba klart. Det är ju iaf för bilens bästa så man kanske kan offra den tiden och soppan...
Jojo det blir billigare med Diesel....dieselförespråkarna tycker jag ofta läser Bibeln som fan själv..eller rättare sagt omvänd bevisbörda. :P
Nu hängde jag inte riktigt med vad du vill få fram??

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]