Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Nu börjar det gå åt kalla tider och jag tänkte dra ström så man kan ha en värmefläkt i bilen som startar varje morgon med timmer
. Jag kollade inne i bilen men hittade inget '220'Utag. Och hittade aldrig något Uttag fram på bilen.

Smidigast är ju att klämma vanlig strömkabel mellan dörren . Men det är lite b och inte så smart i längden.
Jag behöver inte ha motorvärmare men skulle gärna vilja få in ström. Och ha någon smidig koppling i fronten.
Finns detta? Mvh
Jag skulle ha dragit in ström via ett DEFA eller Calix motorvärmaruttag. Skippa motorvärmaren i förgreningen och dra in 220 volt uttaget i kupen via torpeden. Ungefär som en ordinarie motorvärmarinstallation fast utan motorvärmare
Tack för snabb svaret. Var hittar man sådan kabel? Är det med 220v uttag på då?
Såg att biltema hade andra änden. Alltså ifrån 'huset' till bilen. Som passade både DEFA eller Calix .
Tack för snabb svaret. Var hittar man sådan kabel? Är det med 220v uttag på då?
Såg att biltema hade andra änden. Alltså ifrån 'huset' till bilen. Som passade både DEFA eller Calix .
av Cox
Gör ett besök på tex Mekonomen eller beställ från skruvat, sedan är det ju bara dumhet att inte koppla in motorvärmare när man ändå skall dra in kablaget, kostar inte många kronor att göra det ordentligt när man ändå håller på.
Användarvisningsbild
av Perc
Vem som helst som säljer defa eller calix har sånt. Det är dom två motorvärmartillverkare som finns.

Minns inte hur Defa har det, men Calix har slangvärmare och då måste du även köpa monteringssatsen för att monteringen av värmaren ska bli rätt. Annars blir det inte vattencirkulation och då överhettas värmaren och går sönder.
Cox skrev:Gör ett besök på tex Mekonomen eller beställ från skruvat, sedan är det ju bara dumhet att inte koppla in motorvärmare när man ändå skall dra in kablaget, kostar inte många kronor att göra det ordentligt när man ändå håller på.
Håller med om att det är ide´ att göra allt på en gång men tror man att det är billigt blir man nog besviken. Jag köpte komplett Defa komfortsats +batteriladdare med bra rabatt och det gick på 3600:-. Fick pris på Volvo med jobb och allt = 7500:-

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]

https://rullomkrets.se/

Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]