Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ursäkta okunnigheten, men om du menar packningen mellan insug och motorblock så bytte jag den med. Jag har också testat att byta tändstift igen och bytt plats på lite tändspolar. Fick två felkoder idag efter bytet av oljefällan och lite "rengöring". ECM-3502 och ECM-3503 misständning på cylinder 1, betyder ju nästan samma fel i VIDA. Jag tycker att om bräsnlet vore dåligt så borde det ge mer fel än bara på 1:a cylindern. Undrar om det skulle kunna vara dålig spridarpackning eller något med den spridaren. Ska ta ett komp prov också.
prova att byta plats med spridaren på cyl1 med typ cyl2 inget stort jobb och radera och ut och kör och se om felet flyttar sej
Ursäkta världens längsta avbrott i tråden. Jag har testat att byta plats på spridarna. Fick felkoden idag. Misständning fortfarande på 1:ans cylinder. Jag börjar misstänka VVT enheten. Det är ju det enda det kan vara att byta. Jag fick ett tips om kolvringarna. Men då tycker jag att felet borde vara hela tiden. Nu uppstår felet efter 2-3 mil. Troligtvis när motortemp är omkring 90 grader.
V70II -12 T4f med felkod P2636

Bränslepump och spridare brukar väl ge s[…]

Hällt i fel olja!

Okej ja det verkar som C klassen är en nyare[…]

D4 VEA dricker olja

Nu har jag kört 1400 km och bilen går f[…]

Blir nog billigare att köpa ett diagnoskitt f[…]