Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Medelhastigheten kan man se i färddatorn. Det var nog det som åsyftades ovan.
av petherf
Perra83 skrev:Ja skulle lätt byta ut medelhastighet mot motortemp.
Instämmer, Och gärna lite mer förvarings utrymme.Känns lite onödigt att ha två mugghållare i mitt konsållen.
av svensen
petherf skrev: [snip]
Känns lite onödigt att ha två mugghållare i mitt konsållen.
Si det til fruen!!
:-)
av petherf
svensen skrev:
petherf skrev: [snip]
Känns lite onödigt att ha två mugghållare i mitt konsållen.
Si det til fruen!!
:-)
Hun har ikke noe å si!
av volvoc70cab
Tycker att det inte endast är frågan om att motorn har för hög temperatur. Nästan lika viktigt är om motor temperaturen ej kommer upp i rätt arbetstemperatur. Detta styr om dieselvärmaren behöver kopplas in. Slutsats är att temperaturmätare är viktigare än ex.vis visning av medelhastigheten.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det påstås att Volvo tog bort den för att det var omöjligt att förklara för exempelvis amerikaner att det inte var nåt fel på motorn bara för att nålen inte stod rakt upp eller helt vågrätt (beroende på mätaren), utan de skulle prompt till verkstad för att reparera en termostat som låg helt inom toleranserna.
Användarvisningsbild
av StringerBell
apersson850 skrev:Det påstås att Volvo tog bort den för att det var omöjligt att förklara för exempelvis amerikaner att det inte var nåt fel på motorn bara för att nålen inte stod rakt upp eller helt vågrätt (beroende på mätaren), utan de skulle prompt till verkstad för att reparera en termostat som låg helt inom toleranserna.
V50/S40N/C70 ägarna har uppenbarligen högre intelligens då... Jag tror ovanstående är rent hittepå från Volvos sida.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tja, någon anledning fanns det förstås, för det finns ju ingen kostnad alls i tillverkningen att visa en uppgift som man redan har koll på i en allmän display. Så länge det var diskreta instrument kostade det i alla fall några ören att få till.

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säge[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]