Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengans
Är trött på att bara ha en fjärrlåskontroll, och som dessutom bara funkar sporadiskt (batteriet är nytt).
Kan man köpa en komplett sats på skroten och bara byta tvärtav. Menar då både fjärrkontroller, mottagardosa och larmdosa. Eller är larm och mottagare kopplat till speciellt min bil?
av bengans
Jaha, nu har fjärrlåset lagt av totalt.
Vad köper jag på skroten? Fjärrdosor, mottagare (under instrumentpanelen) samt larmdosa, allt från samma skrotade bil? Eller är det något jag kan behålla från det jag redan har?
Tror inte Volvoverksraden blir begeistrade när jag kommer och vill ha allt detta monterat. Går ju inte att själv sätta dit grejorna först har jag förstått (om jag inte fixar allt på deras parkering och sedan knuffar in bilen i verkstaden).
Originalnycklarna måste jag ju behålla eftersom de går till alla lås på bilen och är kopplade till startspärren. Eller programeras dessa om också?

Huvaligen vad krångligt det är med dessa elektroniska moderniteter. Annat var det när jag hade min gamla VW-51 Cabriolet (togs in 5 st detta år) eller Citroen B11 Sport -54. DÅ kunde man meka!!! :D
av *pettson*
Krångligt och krångligt.. Det är vad man gör det till?
Eftersom det ändå kostar pengar och uppepå detta är gammal teknik som sviktar lite då och då så känns det bara bittert att köpa delar och dessutom få betala programmering. Så känner jag iallafall. Naturligtvis måste inte du känna så.
Gillar man sin bil så går det utmärkt att kontakta sitt försäkringsbolag och be om en lista på godkända larm. Sen inhandla ett godkänt larm och istället låta få detta monterat av i princip vemsomhelst man har förtroende för, inkluderat dej själv om du vet vad du gör. Du kopplar upp dej på bilens givare och annat i samma central som det tidigare larmet.
Sen fyller man i intyget och sparar detta om dagen D kommer.

Vips en modern kontroll, inga larmstrul och du känner att du fått något för pengarna.
OBD P0121

Tyvärr så uppträder bilen exakt li[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]