- ons 15 aug 2012, 08:25
Kollade tempgivaren i morse (kall +11°), 3,11 och 3,20kΩ var för sig och 6,20kΩ genom båda, så det fungerar. "Tajtade upp" gasspjället lite till och "satte" spjällkontakten "ännu tajtare". Verkar som den går bättre, mer "distinkt tomgång". Får se när jag hinner byta lambdan. Sen är det nästan "bara" boxen kvar. Jag tycker jag "varit överallt" och "rotat" dom sista 2 åren, fixat många fel, men ändå är bensinförbrukningen på (tycker jag) för hög nivå (sist 1,4l/mil)
Mvh
Lennart
Tungviktarn skrev:Hur är tomgångsmotorn? Har du ett distingt klonk i den?Har för mig att jag läst någonstans att det skulle finnas ett "felsökningsprogram" eller liknande för tomgångsmotorn. Att man via diagnostik boxen kunde "styra" motorn. Någon som vet ? Hade "nere" motorn för "rengöring och koll" för drygt ett år sedan och då var den ren och fin och funade bra (kollade med ett 9V batteri)
Den kan ge symptomen du beskriver samt hög förbrukning!
Kollade tempgivaren i morse (kall +11°), 3,11 och 3,20kΩ var för sig och 6,20kΩ genom båda, så det fungerar. "Tajtade upp" gasspjället lite till och "satte" spjällkontakten "ännu tajtare". Verkar som den går bättre, mer "distinkt tomgång". Får se när jag hinner byta lambdan. Sen är det nästan "bara" boxen kvar. Jag tycker jag "varit överallt" och "rotat" dom sista 2 åren, fixat många fel, men ändå är bensinförbrukningen på (tycker jag) för hög nivå (sist 1,4l/mil)
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
- By Desmodue