Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Skrev tidigare i mitt tidigare inlägg att kvaliteten var inte lika hög.

Jag dissar dom inte. Men eftersom prisskillnaden är så markant (replica ca 70% billigare), så gjorde jag ett aktivt val.
Finish och detaljer är inte lika välgjort som original.

Men nog sjutton duger dom att åka på. Finns inget som säger att vissa bling-bling rims skulle vara bättre än replica.

:D
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Frigge skrev:Ha i åtanke att du KAN få problem med vibrationer med såna fälgar.
Det ÄR sämre kvalitet och framför allt är det väldigt varierande kvalitèt på dessa. Vet många som fått skittråkiga problem efter den typen av affärer, det är ju lite småjobbigt att reklamera till en nätbutik jämfört med en fysisk butik.
Visst det skiljer en hel del i pengar men att få vibrationer för 10 000 spänn är inte ett dugg kul.
Och utan att ha siffror på det så skulle jag tippa att i åtta fall av tio så är det obalans i däck/däcksmonteringen och inte fälgen. Min lokala däckkrängare sa sist att de flesta lågprofildäck har två "pucklar" i oblansen. Jag har för mig att det var i 70-90 samt 110-130 som de kunde uppträda. Och de flesta märker inte denna obalans i riggen vid balanseringen. (för låg rotationshastighet, kanske?)
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Daddan skrev:Ett exempel på fälgkvalitet:
Chefen fick med skit-vinterfälgar till sin leasade V70 D5.
Efter två månader var det så mycket obalans att det inte gick att köra över 70 km/h. Så ska man cruisa i stan med sina "bling-bling" så duger väl vad som helst, annars köper man nog bäst begagnade fälgar om man tycker nypriserna på original är för höga... Man får vad man betalar för - nästan. Man kan vinna några millar på en trisslott också bara man har tur.
Nu kanske din chef heter Schumacher eller Bräck, men det kan ju vara så att han har kört ner i ett tjälskott eller liknande och skadat fälgen, eller att en balansvikt har ramlat bort..... :wink: Att "sänka" vinterfälgarna är lite snabbt gjort....
av spilloljan
Är det bara "bythjul.com" som saluför Pegasuskopior? Eller finns det fler som säljer dessa, lätt de snyggaste fälgarna till S60/80 och v70! Vilka dimensioner finns originalfälgarna i var det bara 18" eller hur är det?
Användarvisningsbild
av eccy243
Äkta Pegasus finns både i 17" och 18". Kopior finns i 15", 16", 17", 18" och 19". http://www.gummihuset.se har Pegasuskopiorna till rätt bra priser har jag för mig.
av v70 2,5T - 99
eccy243 skrev:Äkta Pegasus finns både i 17" och 18". Kopior finns i 15", 16", 17", 18" och 19". http://www.gummihuset.se har Pegasuskopiorna till rätt bra priser har jag för mig.
tycker dahlins har bra priser ... förut tog de 8 500:- för färdig uppsättning pegasuskopior

http://www.blocket.se/vi/10823908.htm?ca=15_s

nu 9 papp ........ de sätter kingstar k 106 om jag fatta rätt...

jag köpte dessa :

http://www.blocket.se/vi/9694911.htm?ca=15_s
satt kingstar på dessa... , tror det duger åt mig .... kör ju trött 170 sugis :lol:
av spilloljan
eccy243 skrev:Äkta Pegasus finns både i 17" och 18". Kopior finns i 15", 16", 17", 18" och 19". http://www.gummihuset.se har Pegasuskopiorna till rätt bra priser har jag för mig.
Okej jag tackar för den informationen!
av Flintskallen
camaro69 skrev:Självklart är ju kopiorna inte lika välgjorda som originalet. Man är inte lika noga med "gjutskägg" och annat.

Köpte R-kopior till vinterdäcken eftersom jag måste ha minst 17" på pärlan. Dom är långt ifrån lika välgjorda som originalet. Men i det fallet är jag gärna en "snålvarg", för inte f-n lägger jag nästan 12 surt och hårt beskattade tusenlappar extra, för att få ett par originalfälgar till vinterdäcken.

Frugan har äkta Nebula på sin V70. Det är riktig kvalitet.

"Köper man en billig kostym, så sitter den därefter"
Man får vad man betalar för.

:D

camaro69
Hej camaro96!

Jag undrar om hur du tycker dessa fälgar fungerade som vinterfälgar? Jag är nämligen intresserad av att köpa replicor (wenatchi gh edition 17") på gummihuset.se med nokian vinterdäck. Men jag är rädd för att lacken inte är anpassad för svenska vintervägar med massa salt, stenskott m.m.

Vågar jag chansa?
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
LAW skrev:Har nyligen införskaffat en V70 -01.
Surfar fortfarande på ruset av att ha en "ny bil" och är sugen på
nya fälgar.
På Bythjul.com säljer man ett fälg/däck packet för 10500 kr.
Fälgen är en Nebulakopia och däcket Eagle F1.
Vad säger expertisen om ett dylikt köp, ser det ok ut med 17 tum
och har någon erfarenhet av leverantören?
Vad är egentligen skillnaden mot Nebula originalfälg?

För övrigt ett fantastiskt trevligt forum detta!
ett tips köp inte kina fälgar då det är världens skit!
Hade nebula kopior på min v70 -01 efter en månad var fälgarna som ägg!
Och med det vill jag förtydliga att barn har ingen känsla för kvalitet;)
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]

Ska göra. Meeeeen eftersom olja änd&arin[…]