Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Shudnawz
Det kan inte ha varit många droppar soppa dom fick ner i tanken på den tiden, även om bränslet är trycksatt... =P
Användarvisningsbild
av sura56
Tankning är ej tillåtet längre, man startar på full tank.
Användarvisningsbild
av Shudnawz
Där ser man. Inte kollat på F1 sen jag bodde hemma hos farsan (ett gäng år sen), mycket som ändras.
Räcker en hel tank hela racet då?
Användarvisningsbild
av perragnarj
Shudnawz skrev:Där ser man. Inte kollat på F1 sen jag bodde hemma hos farsan (ett gäng år sen), mycket som ändras.
Räcker en hel tank hela racet då?
Nej :roll:
av Lövet
För mig brukar det vara cirka 20 minuter att plocka fram domkraft, kompressor, momentnyckel, parkera bilar osv. Sedan byter jag själva däcken på kanske 15 minuter. Intressant tidsfördelning egentligen...
av *pettson*
Hade jag samma förutsättningar så är jag säker på att jag inte var sådär jättelångt efter. (eller ja.. enormt långt efter med detta mått mätt)
Naturligtvis kanske en normalperson klockar in 4 däck på 8-10 sek, inte den där enormt korta tiden. Lång tid men kort ändå..

Vi andra har ju inte centrummutter som sitter centrerat i fälgen, konade splines och en mutterpicka som gör lite drygt 11000rpm (1" anslutning på hylsan).
Behöver jag säga att det är drygt 4 gängvarv? Dras med runt 600nm.
Lika fint i nascar. Nya specialmuttrar är fästa i fälgen. När man sen kör bort fälgen så släpper muttrarna så dom inte används mera.
av ravestream
Fast med tanke på att det bara är en enda stor bult som ska loss, sen ska hjulet på hur som på centrumet.
Polaren gjorde det på en STCC kärra med 5 bult där hjulet sen ska passas in på dom 5 bultarna, på under 2 sek / bult. tror det var 1,17 sek
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]