Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emilio
js1 skrev:Det låter skumt. Du trycker ner knappen en sekund, får en kod. Trycker en gång till i en sekund och får nästa kod. Får du samma kod andra gången har du bara en felkod, får du en ny fortsätter du till den första koden upprepats. Då har du fått alla koder som ligger lagrade. Tryck nu 10sek, dioden ska lysa fast, tryck en gång till i 10sek och dina koder ska raderas. Stäng INTE av tändningen under tiden, då måste du börja om igen. Så ska det funka och så funkar min. Gör det inte det vet jag inte vad som kan vara fel. Styrenheten kanske eftersom fläkten enligt uppgift ska vara bytt men felet kvarstår.
Jo jag trycker en gång och då får jag tre koder med liten paus mellan varandra och när jag trycker igen så får jag den fjärde koden och det hela avslutas med ett långsamt blinkande ca 2 sec tänd, 2 sec släckt....
Märkligt..

Föresten, går det nolla koderna genom att ta bort batteriet en stund?
Användarvisningsbild
av Emilio
Aja, jag fick lite kodere ändå:P

Men koden 4-1-1 Kupéfläkt, överström eller blockering.
Vad betyder den? och vad kan vara oraken?
Användarvisningsbild
av js1
Som jag tolkar det att det är kortis i fläktmotorn eller att det skurit. Den vill ha för mkt ström. Var det en ny fläkt eller en från skroten som monterades?
Användarvisningsbild
av Emilio
js1 skrev:Som jag tolkar det att det är kortis i fläktmotorn eller att det skurit. Den vill ha för mkt ström. Var det en ny fläkt eller en från skroten som monterades?
splojrans ny, och den funkar ju utmärkt när jag stoppar i säkringen till hastighet 4.
problemet är ju att då går det inte få stopp på den, utan den blåser fullt hela tiden.
Användarvisningsbild
av js1
Ja, det skrev du ju tidigare, glömde det :oops:
Användarvisningsbild
av js1
Jag har kompletta scheman till 96:an på min jobbdator men har semester denna veckan så kan du hålla dig till Måndag så ska jag fixa det till dig.
Användarvisningsbild
av Emilio
Jag tackar ödmjukast!
Jag hittade en heynes-bok i skuffen och den hade ju en massa el-cheman till allt utom ECC'n... suck
Användarvisningsbild
av js1
Jag hittade en dålig kopia på ECC -94 med Motronic här hemma, inte riktigt samma som vi har då vi har Fenix på våra 96:or men i stora drag bör det vara ganska lika. Det sitter ett effektsteg mellan fläktmotorn och ECC:ns styrenhet. Låter nästan som det är det som är paj i din bil men jag ska fixa fram rätt schema till dig. (Effektsteget sitter intill fläktmotorn bakom handskfacket)
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]