Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kontakterna till lambdasonderna, är det piss-svårt att få isär eller är det no problems? Och vart sitter dom i sådana fall?

Hade upp bilen för en stund sedan och utvärderade. Skarven bakom katten var typ.... borta... så det blir att svetsa v-bandsfläns bakom katten, men då måste hela köret ner för de går inge vidare att ligga under och göra allt....

De är ju så pass mycket utrymme så dp:n och resten borde ju gå att plocka ner i ett stycka så de borde väl inte vara något problem?
Löste lambdasondkontakterna själv. De sitter ju verkligen riktigt riktigt bra till men det gick att få isär... (volvoingenjörer i ett nötskal?)...

Var en jävla tur att jag tog tag i det här nu. Skarven efter katten ramlade ju i princip isär av sig själv när vi tog ner systemet.... Fyfan..

Kul om den hade separerat under körning och bakre röret hugger tag i något på vägen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Upphängningarna brukar ju rosta bort helt oxå. Har bytt mitten +bakre på kompisens V70N. Fanns inget alls kvar av de gammla :(
Kontakterna är lätta få isär om man vet hur man ska göra :D
Ah precis, jag visste hur man skulle göra men dom sitter ju ändå lite smått olämpligt till :cry: Knappt så man får in två händer, och kontakterna hade mummat ihop sig en del också så de ramla inte isär av sig självt ^^.

Ja och fästena. Mittre bakre fanns ju inte kvar alls. Bakre , ja de var på gång de också :mrgreen: Lätt att ta ner i alla fall ;)

Men nu är det klarrt! Blev riktigt bra

Bild

Bild

Målade svetsar och annat obehandlat efteråt, så de borde hålla ett tag. 3,5" ut med dieselböj :mrgreen:
av HenkeT5
Det ser riktigt bra ut :)

jag har ett liknande 3" system på min T5'a ifrån turbon&vägen bak.. fast med 2 ljuddämpare.. jag har ett problem som måste åtgärdas..jag får resonansljud in i bilen ifrån 80-100km/h kommer jag över 110 så är det som borta :???: .. skriva ett par rader sen när du har fått på systemet och kört en tur :)

//Henke..
Kört hela dan. Fan va härligt den låter ;)

Låter dovt och fint, mullrar, men de låter inte alls farligt när man ger på.

Jag har inte fått några resonansproblem alls. Min är nästan tyst i kupén när man inte gasar på.
av HenkeT5
Då så har du det som jag vill ha det..det får gärna låta "lagom" när man gasar på, men det ska inte låta så mycket när man kör normalt :)
ahh få bli till o mikla lite med mitt system då :)

tack för infon..

//Henke..
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]