Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej allesammans!
Jag är aldedes ny här så hoppas jag startar denna tråd i rätt del av forumet.

Det är så att jag varit på en bilfirma och titta på en Volvo v70 -02 dem säger(kallar det årssmodell -03)
Har faktiskt lagt handpenning redan också. Den är väldigt fin.
Men nu till något jag tycker är underligt!

Där står ingenting i pappren angående utrustning om färddator,
Men där finns spaken för färddator och rutan för färddator bara lyser grönt, släks, lyser grönt.
Jag påstod att den var ur funktion men då hänvisa den till innehållsförteckningen att det inte finns färddator på just denna V70, utan det förekom
Mer Volvo V70 utan färddator.

Någon som vet om detta verkligen är sant? Om det inte fanns färddator borde den inte vara helt svart hela tiden?
Jag misstänker att färddatorn är trasig och dem vet väl om det men säger som dem gör för att komma undan utan att fixa problemet?

Finns det något sätt man kan kolla upp exakt vilken utrustning som är standard eller valt på just denna bil?
Reg nr TTY903

Stort tack på förhand!

Med vänlig hälsning, Tim
Hej igen,
Det står inget när man öppnar dörren, displayen bara lyser grönt,
Sen trycker man på read så släcks den och håller man på att trycka flera gånger så tänds/släcks displayen, finns det färddator men den är trasig? Ljuger dem för mig?
Vad är det för modell? Turbo är det väl standard på....

Men om den inte säger något när du öppnar dörrarna är den ju helt enkelt defekt. Har den både read knappen och ringen som man kan snurra på? Likadan som på högerspaken där man ställer torkarintervallet.
Ja precis som du säger måste den ju vara defekt?!

Tror dem "lurar" mig?!

Ja den har både read och rullknapp samt reset knapp.

Om den nu är trasig, måste detta lagas eller det är skitsamma?

Tänker mest på om det har en tendens att sprida sig till den övriga panelen/mätarna?
bensinskalle skrev:Vad är det för modell? Turbo är det väl standard på....

Men om den inte säger något när du öppnar dörrarna är den ju helt enkelt defekt. Har den både read knappen och ringen som man kan snurra på? Likadan som på högerspaken där man ställer torkarintervallet.
T5 var det standard på. Annars ingick det i Business-paketet
sök på dim här på forumet så finner du svar
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]