Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Slutrören på min V60 R-design är nersotade nu så pass att 'vanliga' rengöringsmedel inte biter på det.
Har någon något förslag på bra produkt för att lösa upp soten? Den verkar verkligen sitta..

Tack!
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: flyttat till bilvård
Användarvisningsbild
av skyrazer
Testa Meguiars NXT Generation All Metal Polish eller Mothers Mag & Aluminium Polish så skall du se att du får ett strålande resultat! Dessa medel är helt fria från polermedel och rengör rent kemiskt.
Använd helst inte autosol då det repar rätt ordentligt.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har ovan nämda, Maguiars NXT Gen. All Metal Polish, funkar perfekt! Sen har jag lagt Ultima Tire and Trim Guard Plus som lackskydd på på slutrören, tål många hundra grader. Så sätter sig inte skiten lika lätt.
Användarvisningsbild
av Shudnawz
Check på det, Meguiars äger stenhårt där, använde det på min gamla Focus ST (innan generatorn rasade och jag tröttnade på den). Numer kör jag bil utan krom, det blir enklare så. =P
av Candypig
Lucif3r skrev:Autosol. Funkar kalas.
Satt så mycket skit på mitt slutrör att det knappt gick att skrapa bort. Men autosol tog bort skiten relativt enkelt. Nu är pipan spegelblank 8)

Instämmer, Autosol använder jag till min rostfria gubbkrök till slutrör, blankt som en spegel :mrgreen:

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB[…]

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]