Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av slayer
Tänkte kolla om någon har någon ide på va det kan vara för fel på tjejens 740. Fick ett samtal kl 5 i morse att bilen dog på motorvägen så jag fick åka iväg o bogsera. När jag testar att starta den på motorvägen så gick den hyfsat på tomgång men gick inte att gasa med den. När jag bogserat av henne från motorvägen så hade hon fått igång bilen igen och den gick som den skulle. Så den gick att köra hem normalt men började gå lite ryckigt mot slutet. Vi byte rotor/ fördelade för 2 dagar sen för den va totalt slut. Någon som har någon ide? Kan det va nått med soppan.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Hur mycket bränsle fanns i tanken? Om det fanns nära eller under kvarts tank så kan det vara att bränslepumpen i tanken gett upp.

Mvh GK
av slayer
Mätte upp lamdbasonden igår och med bilen igång stod den på 0,52v och stod helt stilla även om man varvade så verkar som den är död.
av sicnarf
Varför svarar du inte på frågan om bränsle i tanken och om bränslerelä som du fått tips om? Eller tycker du våra tips är inte värda att tänka på?
av slayer
Oj sorry va lite trött när jag skrev det där så tänkte inte på att det va en fråga :oops: Självklart så vill jag ju ha tips annars skulle jag inte fråga :D
Varken tripp eller soppamätare funkar så bensinen är svår o hålla reda på men bör vara va 20-30 liter i den. bränslerelä går det att ta från min 740gl -89a o testa med det borde vara samma va?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nu var det i och för sig bränslepumpen jag skrev om men det är bra att du kollar om det kan vara reläet.

Mvh GK
av slayer
får kolla upp den också, blir nog ut till garaget idag o greja lite.
av slayer
Efter att ha felsökt lite mer och kolla upp om pumparna gick så kom vi fram till att det va soppatorsk hahah. Men eftersom lambdasonden va paj så kanske den har dragit lite extra mycket också. Så nu får den som en peng igen :) nu ska jag svetsa om avgasröret och har bytt bussningarna under växelspaken. Se om det går lättare att få i 1an då annars är väl kopplingen dålig.
Användarvisningsbild
av lilleman
:lol: min fru ringde mig och sa att bilen hade stannat på motorvägen.
Hon hade tankat 40 liter dagen innan så det kunde inte vara det som gjorde att den stanna sa hon
så vi drog hem bilen och diverse felsökningar gjordes och inget fel nånstans.
Men tillslut tog jag reservdunken och fyllde på o bilen funkade igen
Så frugan kollade på bensinkvittot och det visade sig att hon hade tankat 4-liter :lol:
(soppamätaren funkade inte på den bilen en 740)

Mvh/Roger :lol:

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]