Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jimpen89 skrev:Gått under jorden? :sad:
Hej!

Nix... jag lever :D
Jo, jag bytte främre lambdan och det löste problemet. Fick gå in och resetta felkoden efter att jag bytt den. Efter det så hade jag normala lambda värden igen och mortorlampan har sedan dess varit släckt.
Köpte min på AD-bildelar. Den var 800 kr billigare där än på andra "märkes butiker"

Om du skall byta själv så kan jag tipsa om att köra mororn varm och sedan försöka lossa den direkt efter du slagit av motorn. Jag fick köra min varm i omgångar och spruta lite olja samt 556 och till slut så lossade den. Den satt jäkligt hårt.

/T
combato skrev:
Jimpen89 skrev:Gått under jorden? :sad:
Hej!

Nix... jag lever :D
Jo, jag bytte främre lambdan och det löste problemet. Fick gå in och resetta felkoden efter att jag bytt den. Efter det så hade jag normala lambda värden igen och mortorlampan har sedan dess varit släckt.
Köpte min på AD-bildelar. Den var 800 kr billigare där än på andra "märkes butiker"

Om du skall byta själv så kan jag tipsa om att köra mororn varm och sedan försöka lossa den direkt efter du slagit av motorn. Jag fick köra min varm i omgångar och spruta lite olja samt 556 och till slut så lossade den. Den satt jäkligt hårt.

/T
Tack för svaret :)

En till fråga bara. Tycker det är väldigt trångt där den sitter. Känns nästan att man måste ta lös hjulet även fast man står underifrån? Kommer du ihåg din arbetsställning när du bytte?

Hittar bara bakre lamdan på AD´s sida :(
av d2v
Här var en del matnyttig info men hittar ej lösningen på min fråga.
Har Felkod P0130. circut O2 sensor..
Reflekterar över spänningarna från givarna som visas i sensor data vid kall avstängd motor. Bank 1 Sensor 1 =0,5V och Sensor 2 =0,0V Borde inte dessa ge samma? Om en är felaktig. Vilken av dem.

Tack på förhand! Daniel

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]