Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Scotch
Hej,
jag har en 740 -86:a där tankmätaren (såklart) inte fungerar, så vad tror in om följande:

Kan jag använda tankarmaturen från en nyare 740 på min -86:a? - min bil har endast mekanisk bränslepump.
Jag behöver ju inte koppla in pumpen utan bara använda funktionen som visar hur mycket bensin som finns i tanken?

Nån som vet?

Tackar på förhand!
-
Beror på om resistansen är den samma, är den det borde det ju funka. Men är du säker på att det är armaturen och inte själva mätaren? Kolla även kablar och kontaktdon, speciellt vid tanken där de är utsatta för korrosion. Armaturen kan man ganska enkelt mäta fram om den funkar eller ej med en multimeter.
acrophobic skrev:Beror på om resistansen är den samma, är den det borde det ju funka. Men är du säker på att det är armaturen och inte själva mätaren? Kolla även kablar och kontaktdon, speciellt vid tanken där de är utsatta för korrosion. Armaturen kan man ganska enkelt mäta fram om den funkar eller ej med en multimeter.
Jo, jag mätte kablarna från armaturen och där är avbrott. Har inte kollat vid tanken än - ska göra det nu i dagarna.
-

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]