Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
#646561
Får väl starta en tråd om denna också då jag har gjort det om våra två andra bilar!
En helt vanlig 945SE -96 med b230FK motor. Denna används som ren bruksbil och mestadels av frugan!

Lite fakta och bilder så:

Bil:...............Volvo 945SE -96 blåmetallic nr: 422.
Motor:...........B230FK, ATM reglerventil för laddtryck (0,51bar) , Samco svarta silikonslangar (vacuum), vevhus-ventilation något modifierad.
Transmission:..M90 manuell
Väghållning:....Original dämpare och fjädrar.
Fälgar/Däck:....Volvo Pholus 6x15" med 195/65"
Invändigt:.......Laddtrycksmätare från BSR, annars original.
Utvändigt:.......Lister utan hål för torkare under strålkastare, stänkskydd, vita blinkers fram och på skärmar, "classic" bakljus.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 21 White, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Milner
#646996
Nyskick är standardskick :-)-)

Mvh 8)
Användarvisningsbild
av White
#662444
Tog tag i rosten i både batterihyllan och hyllan under luftburken på denna i dag.
Kan säga att det var en hel del rost, till och med hål i hjulhuset vid batterihyllan! Har slipat rent och grundat nu, hålet ska kapas ur
och svetsas efter semestern när jag börjat jobba igen och har tillgång till svets.




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild




Jag ska grunda en gång till och sedan täcklacka i morgon, sedan får det härda riktigt ett par dagar innan grejerna återmonteras.
Användarvisningsbild
av White
#662454
Lucif3r skrev:Jahaja, du hade en bil till. Hade jag missat :)

Kör du med sprayburk när du lackar osv? Om så, vad kör du med för märke? 1-komp eller 2-komp? Försöker samla på mig så mycket info som möjligt innan jag ska börja på med sånt där "skoj" :P
Detta är ju egentligen frugans bil, men jag står givetvis för alla reperationer! :P

Då detta är en ren bruksbil blir det 1-K Roststopp grundfärg som penslas på, men på "finbilen" använder jag alltid spray till mindre
grejer eller lämnar till riktig lackerare vid större! Då använder jag först zinkprimer sedan grundprimer och sist täcklack.
#662853
Då har jag fått på täcklack på detta nu!
Det syns ju givetvis att grundfärgen är penslad på under täcklacken, men detta är en ren bruksbil och det kommer inte synas sedan
när allt är återmonterat. F#n att man inte har svets hemma! Då hade man kunnat svetsa det förbannade hålet med en gång!




Bild

Bild

Bild

Bild



Här ser man hålet som ska svetsas!
Bild




När detta fått torka riktigt ska hyllan under luftburken behandlas med Dinitrol rostskyddsvax, på batterihyllan är det inte lönt att göra
det förän den är svetsad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]