Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pms
Mitt larm gick igår på eftermiddagen helt plötsligt. Fick stänga av det med fjärren ....inga problem då.
Hittade ingen orsak till problemet.
Ska det komma upp ett felmeddelande att larmet har gått eller? Provade att rulla fram info manuellt men det stod bara "inga meddelande".

Går väl an om larmet går på dagen men det får inte falsklarma på natten eftersom jag bor i hyreshus med parkering rätt utanför...pinsamt eller?
Användarvisningsbild
av Strandberg
Jag hade samma problem med min V70 -02. Spontanlarmade och efter snack med verkstan sa man att det berodde på någon av givarna i rutorna. Lösning: smasha ruta för ruta och se var problemet sitter... ??:-/ Det blev till att dra ur säkringen till sirenen och låta felet kvarstå. Irriterande..
av pms
pms skrev:Mitt larm gick igår på eftermiddagen helt plötsligt. Fick stänga av det med fjärren ....inga problem då.
Hittade ingen orsak till problemet.
Ska det komma upp ett felmeddelande att larmet har gått eller? Provade att rulla fram info manuellt men det stod bara "inga meddelande".

Går väl an om larmet går på dagen men det får inte falsklarma på natten eftersom jag bor i hyreshus med parkering rätt utanför...pinsamt eller?
Nu är det mitt i natten o larmet har gått. Fick gå ut till bilen för att kolla ock stänga av med fjärren, allt så bra ut. Ser bilen från mitt fönster o det var ingen som var på den när larmet tjöt. Ska ladda batteriet nu, hoppas att det hjälper. Batteriet kan nog vara 6 år gammalt så det är kanske läge för nyinköp?
av egge
Jag kollade mitt batteri med syraprovare igår. Hamnade på rött, 1175, efter en timmes färd upp till uppsala. Ska testa att ladda på lite men tvivlar på att det är så mottagligt. Blir väl ett nytt i slutändan.. (men ingenting annat tyder på dåligt batteri. Bilen springer igång så fint varje gång)
Användarvisningsbild
av wissel
Strandberg skrev:Jag hade samma problem med min V70 -02. Spontanlarmade och efter snack med verkstan sa man att det berodde på någon av givarna i rutorna. Lösning: smasha ruta för ruta och se var problemet sitter... ??:-/ Det blev till att dra ur säkringen till sirenen och låta felet kvarstå. Irriterande..
Hoppas du skojjar med oss......
Användarvisningsbild
av Strandberg
wissel skrev:
Strandberg skrev:Jag hade samma problem med min V70 -02. Spontanlarmade och efter snack med verkstan sa man att det berodde på någon av givarna i rutorna. Lösning: smasha ruta för ruta och se var problemet sitter... ??:-/ Det blev till att dra ur säkringen till sirenen och låta felet kvarstå. Irriterande..
Hoppas du skojjar med oss......
Wissel, och alla andra.. Nej, det är sant. Precis så man till mig och för varje ruta där inte felet satt så skulle det bli kostsamt.. :???:
Användarvisningsbild
av wissel
Märkligt tycker jag, min kompis bor i Sjöbotten strax utanför Skellefte och han är nöjd med Volvoverkstaden där.
Men en enkel felsökning via Vida så kan dom för bövelen se vad som strular.
Synd att jag inte skall till dina trakter på ett bra tag ännu, då
hade jag läst av din pärla......
Om jag vore du så skulle jag maila Volvo GBG och nämna deras idioti faktiskt........kan ju förhoppningsvis vara en enskild
Mek eller Kundmottagare som är dum i huvudet.....hoppas man.
:-O)
Användarvisningsbild
av Strandberg
wissel skrev:Märkligt tycker jag, min kompis bor i Sjöbotten strax utanför Skellefte och han är nöjd med Volvoverkstaden där.
Men en enkel felsökning via Vida så kan dom för bövelen se vad som strular.
Synd att jag inte skall till dina trakter på ett bra tag ännu, då
hade jag läst av din pärla......
Om jag vore du så skulle jag maila Volvo GBG och nämna deras idioti faktiskt........kan ju förhoppningsvis vara en enskild
Mek eller Kundmottagare som är dum i huvudet.....hoppas man.
:-O)
Jag är också nöjd med Volvoverkstaden här men detta tyckte jag var så märkligt att jag inte ens vet om de skojade med mig.. Jag har nyligen sålt V70:n så för min egen del behöver jag inte fundera mer på problemet.
av ast
Om betteriet i larmsirenen börjar bli visset så får du ett meddelande i info panelen.
Däremot kan det vara sirenen som är kass typ kabelbrott eller dyl. vilket gör att larmet går.
Och när det väl hår igång då så går det på sitt egna batteri så det kan hända att du får meddelandet om
att larmet behöver service.
Går att byta siren själv men de e lite jobb med "lås skruvar" som kan ställa till det.
Sen måste felkoderna nollas.

-/ast

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]