Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet att denna tråd har vart uppe förut, men nu ger jag upp. Har hållt på sökt o letat som en åsna för att kunna hitta det.
Det jag letar efter är hur man nu gjorde för att kunna få fram som en typ felsökning/systemcheck i färdator genom att hålla ner knappen för dimljuset o göra nån kombination på färddatorn.
Har för mig att man fick fram då en massa koder som sen kunde kolla på en mall vad dom betydde eller om dom fungerade.

Om det nu är nån som har ett tips om vart jag hittar det eller kan hjälpa mig att få fram det så skulle jag vara tacksam :D
xtsy skrev: GRYMT, det var precis denna tråd jag har sökt. Tack som fan för hjälpen.
Det är skönt att kunna göra en enklare systencheck på bilen med denna :D :D :D
De nada :) Har den bokmärkt ifall man nu skulle glömma av hur man gör och vad texten i färddatorskärmen betyder.
Perc skrev:Jag satt och fipplade med det här idag. Kan man läsa felkoderna också eller bara konstatera att det finns felkoder i vissa moduler?
Nej, du kan inte läsa av felkoderna på det där sättet. Har jag fattat det hela rätt kan du få info om vilka moduler det finns felkoder på. Typ. Mer info finns i tråden jag länkade till.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]