- lör 02 jun 2012, 10:59
Tjena Motorn är en B23A... HAR SÖK. Men lessnat på svaren eftersom jag ínte riktigt förstår vad som sägs..
Kort och gått, jag skulle startan motorn efter ett par månaders stillestånd. kamRemen gick av :evil:
Fixat en ny eftermarknads, dock inga märkningar på remen...
Hur skall kammen ställas? kan denna ställas fel?
Du har jacket i drevet och det i ventilkåpan, när dessa sammanfaller skall ventilparet längst fram(1cyl) stå som typ som ett V ?
Veven var inte så svår, tog bort tändstiftet(cyl1), kikade in och lyste med fick lampa, när kolven precis vände, kikade jag på markeringarna nere på veven och då lär det ju stämma??
MEN Fördelar fan då? (ursäkta att jag svär...)
Fick byta fördelare eftersom den gammla var trasig...
Hur får jag till inställningarna på den här?
jätte svårt att få det att stämma med drev makeringen och den på plåten...
Hur vet jag att den är rätt kuggad?
Sedan hur justerar jag in brytaren? när någon av nockarna på rotor''stolpen'' trycker ut brytaren eller?
Mvh Anders
Kort och gått, jag skulle startan motorn efter ett par månaders stillestånd. kamRemen gick av :evil:
Fixat en ny eftermarknads, dock inga märkningar på remen...
Hur skall kammen ställas? kan denna ställas fel?
Du har jacket i drevet och det i ventilkåpan, när dessa sammanfaller skall ventilparet längst fram(1cyl) stå som typ som ett V ?
Veven var inte så svår, tog bort tändstiftet(cyl1), kikade in och lyste med fick lampa, när kolven precis vände, kikade jag på markeringarna nere på veven och då lär det ju stämma??
MEN Fördelar fan då? (ursäkta att jag svär...)
Fick byta fördelare eftersom den gammla var trasig...
Hur får jag till inställningarna på den här?
jätte svårt att få det att stämma med drev makeringen och den på plåten...
Hur vet jag att den är rätt kuggad?
Sedan hur justerar jag in brytaren? när någon av nockarna på rotor''stolpen'' trycker ut brytaren eller?
Mvh Anders