Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av tic88b
Hej
Precis som rubriken lyder så undrar jag va mitt trim kan vara värt.

Trimmet består av;
k-kam
steg 2 topp 44/37
Weber 45;a
Insug till 45;an

Allt utom toppen är nytt, och har suttit på max 20 mil!
Toppen var dock nyrenoverad när jag köpte den. Inga sprickor, rak och fin å allt man kan tänka sig.

Så va tror ni man ska kunna få det? 5-6 tusen?

Mvh
Tic88b
Rådlös skrev:Nytt är bara det som är obeganat. 20 mil är 20 mil. Och vad har du för garantier att det bara är 20 mil?
Lägg ut det på Tradera eller liknande så får du veta vad det är värt.
Jag skrev så för att man skulle få en uppfattning hur "fräscht" det är. Sen har den inte rullat mycket mer innan motorn haverera så man får ta det på mitt ord. Det finns fortfarande ärliga människor kvar vettu.

Det kunde lika gärna legat ute i 10år och innan dess suttit på i 100 000 mil. Förstår du hur jag tänker/menar?

Men visst ja kan lägga ut det på tradera, men jag vill inte hålla på att kludda med sånt.
White skrev:Då grejerna trots allt är använda tippar jag på 3.000kr ungefär.
Begagnat är svårt att få bra belalt för, hur fint det än är tyvärr!

Man kan ju köpa begagnade toppar och kamaxlar för några hundralappar.
Tack för svaret.
Kollade lite på blocket och där hittade ja detta;
k-kam 800:-
steg 2 topp 1000:-
weber 45:a 2500:-
insug ej hittat
Sådant här är jättesvårt!

Rätt köpare som är på jakt efter just sådana saker kan nog ge lite extra, men rent generellt är inte begagnatpriset så högt på
motorgrejer. Kan ju hända att några av sakerna du har börjar bli sällsynta så priset trissas upp lite om du har tur.

Sätt ett pris vad du tycker och se om någon nappar, annars är det bara att sänka priset sedan!
Enkel Weber 45 är inte så eftertraktat då det inte fungerar så bra. Ska vara dubbla eller Weber 36. Men oavsett har du största värdet i den. Insuget är ju bäst att sälja med 45:an, på köpet så att säga.

Kammen skulle jag inte ens köpa då den är begagnad. Man vet aldrig hur en begagnad kam är inkörd (och att lyftarna verkligen är märkt vilken nock dom suttit på, det kan ju en säljare bara kludda dit vilket som).

Toppen, det är ju inte nån avancerad topp, så där är det inget jättevärde.

Max 3000kr är min gissning.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]