Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eduard
Men hur montera? Att bara trä på den böjda originaländan medför ju att orig.-röret bottnar i det nya slutröret och därmed hindrar flödet. Det riktiga måste vara att kapa den böjda delen och fräsa ut ett större uttag i plastkjolen. Dock svårt att få en snygg kant i plasten. Har försokt med värmepistol att trycka ut en kant med hjälp av ett rör men det blev bara ett kladd. Några ideer?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Nej nej det behövs inte. Jag har haft detta på två bilar i rad och den 2,5 FT jag hade hick som en raket. Ingen påverkan på prestanda eller förbrukning. Tänk på hur många V8:or som har samma avgaser som en t4..... Jag har bara monterat dem rakt på utan modifiering. Uttag finns redan i spoilern om du tittar. Inget ytterligare behöver göras.
Användarvisningsbild
av KimGun
Har själv precis införskaffat ett par ändrör på bilen i väntan på att fixa en ny underdel med utskurna hål.
Det fick bli dessa från biltema.
Bild

Blev överaskad av att det ändå blev såpass bra :D
Bild

Bild

Bild

/Kim
av JimBob
Racetwin2 skrev:Nej nej det behövs inte. Jag har haft detta på två bilar i rad och den 2,5 FT jag hade hick som en raket. Ingen påverkan på prestanda eller förbrukning. Tänk på hur många V8:or som har samma avgaser som en t4..... Jag har bara monterat dem rakt på utan modifiering. Uttag finns redan i spoilern om du tittar. Inget ytterligare behöver göras.
Hur fick du en 2,5FT att gå som en raket???

Min går då som en Volvo....låter mer än det händer....... ;-//
Användarvisningsbild
av Racetwin2
JimBob skrev:
Racetwin2 skrev:Nej nej det behövs inte. Jag har haft detta på två bilar i rad och den 2,5 FT jag hade hick som en raket. Ingen påverkan på prestanda eller förbrukning. Tänk på hur många V8:or som har samma avgaser som en t4..... Jag har bara monterat dem rakt på utan modifiering. Uttag finns redan i spoilern om du tittar. Inget ytterligare behöver göras.
Hur fick du en 2,5FT att gå som en raket???

Min går då som en Volvo....låter mer än det händer....... ;-//
Det jag menar var att den gick Mycket bättre på E85 än på blyfri98/95. Så några prestandaförluster kan det absolut inte ha varit.
Användarvisningsbild
av prichardsson
Jag beställde en uppsättning slutrör från Blueride och har monterat dom idag.. Men vet inte om jag är så nöjd med resultatet.
Jag tycker utblåsen hamnar för långt ner. :(

Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]