Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aka06iah
Spännande...jag ser verkligen fram emot fler tester av den här bilen! Jag kommer inte ha råd att köpa den ny, men kanske efter ett år eller två som begagnad. Som mitt körmönster ser ut nu, tror jag jag ligger bra till för att kunna köra mycket av sträckan på el, nu när tom. jag fattat att den har bromskraftsregenerering. :) Men vad händer med dieselmotorn då, kommer den riskera kortare livslängd pga att den i så fall inte kommer jobba lika regelbundet?

MVH Elias
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Jag var sugen på hybriden.
Tyvärr blev priset lite för högt i kombination med att man inte kan välja rätt utrustning.
Desutom verkar leveranstiden osäker.

Hoppas nästa version blir bättre.
av sweborn
Henrikx2 skrev:Jag var sugen på hybriden.
Tyvärr blev priset lite för högt i kombination med att man inte kan välja rätt utrustning.
Desutom verkar leveranstiden osäker.

Hoppas nästa version blir bättre.
Grymt rolig bil. Helt otroligt hur långt utvecklingen kommit. OK, den rullar fortfarande på hjul istället för att sväva fram, men tanken på att köra flera mil på eldrift och därefter ha en rejäl dieselmotor som backup :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
aka06iah skrev:Spännande...jag ser verkligen fram emot fler tester av den här bilen! Jag kommer inte ha råd att köpa den ny, men kanske efter ett år eller två som begagnad.
Kommer ju bara att tillverkas 300 st för sverige så den blir nog inte helt lätt att hitta som beg. Om den nu inte funkar skitdåligt så ägarna dumpar den.

Dessutom är i princip alla 300 beställda till företag/leasing så de kommer normalt inte ut på 3 år som beg.
aka06iah skrev: Men vad händer med dieselmotorn då, kommer den riskera kortare livslängd pga att den i så fall inte kommer jobba lika regelbundet?
Toyota har ju inte haft några problem med att motorerna startar/stoppar i deras hybrider så.....
av marcbe
VolvoB20 skrev:Kommer ju bara att tillverkas 300 st för sverige så den blir nog inte helt lätt att hitta som beg. Om den nu inte funkar skitdåligt så ägarna dumpar den.

Dessutom är i princip alla 300 beställda till företag/leasing så de kommer normalt inte ut på 3 år som beg.
Det kommer tillverkas betydligt fler för Sverigemarknaden. 300 st kanske stämmer för första årsmodellen.
Men Sverige är en av huvudmarknaderna för denna bil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
marcbe skrev:
VolvoB20 skrev:Kommer ju bara att tillverkas 300 st för sverige så den blir nog inte helt lätt att hitta som beg. Om den nu inte funkar skitdåligt så ägarna dumpar den.

Det kommer tillverkas betydligt fler för Sverigemarknaden. 300 st kanske stämmer för första årsmodellen.
Men Sverige är en av huvudmarknaderna för denna bil.
300 st för leverans under 2012 uppgav volvo. Största delen går ut på 3 års leasing/företag/stat/kommun osv. Få köps privat. Så det kommer ta tid innan de blir vanliga på beg.marknaden.

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]