Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mifran
Hej! Tänkte om någon har tips på billiga högtalare som passar i hatthyllan på en 740. Förra ägaren lämnade bara galler kvar från ett par Pioneer högtalare av rund och liten sort. Behöver inte stora men vore trevligt att finna något som passar utan behöva såga upp hela hyllan :)
av DBS
Jag köpte ett par original hatthyllehögtalare från en Volvo 940/960 från skroten.
Fick visserligen skära upp lite i hatthyllan, men ljudet blev fantastiskt!
av slidnert
Byggde en hatthylla till min förra 740. Jag använde mig av spånskiva. Minns inte måtten på bygget, då jag tog mått efter behoven. Men det är enkelt att bygga, allt material du behöver är spånskiva, högtalar matta, skruvdragare, skruvar och en sticksåg. Jag byggde min på orginal hatthyllan och satte dit 2st Pioneer 6*9". Blev sjukt nöjd och ångrar att jag sålde med den i bilen. Bygget tar ca 2-3h totalt. Ska bygga en ny i sommar då jag ska börja bygga nytt ljud i bilen.
Användarvisningsbild
av mifran
Har lag sticksåg mm bakom mig ville gärna hitta något som passar direkt behöver inte superljud men lite mer än det man kan få från dörrarna. Verkar som man inte längre kan köpa adapterar eller liknade som gör att man kan ha vanliga högtalare :( På skroten brukar högtalare mm inte inte finnas kvar när jag varit och tittat.
Användarvisningsbild
av mifran
DBS skrev:Jag köpte ett par original hatthyllehögtalare från en Volvo 940/960 från skroten.
Fick visserligen skära upp lite i hatthyllan, men ljudet blev fantastiskt!
passar 940 högtalare i plåten räcker det med att skära upp bara hyllan?

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]