Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Kollar du Autoexperten är det under motorelektronik. Bosch nummer 0280130032 kostar lite över 500kronor. Mekonomen under motorstyrning artnr:14-530192 kostar lite över 300kr men är nog piratdel. Plockskrot tar ca 50kr st och då kan man ta två,felet borde ju ändra sig,knappast samma fel på alla. Borde vara den givaren på din bil.
Användarvisningsbild
av akevolvo
Hemulen skrev:Kollar du Autoexperten är det under motorelektronik. Bosch nummer 0280130032 kostar lite över 500kronor. Mekonomen under motorstyrning artnr:14-530192 kostar lite över 300kr men är nog piratdel. Plockskrot tar ca 50kr st och då kan man ta två,felet borde ju ändra sig,knappast samma fel på alla. Borde vara den givaren på din bil.
tackar perfekt nu vet jag vilken jag ska ha :P
Användarvisningsbild
av akevolvo
nu har jag bytt tempgivaren det blev ingen skillnad bilen går bra då den är varm.men inte från jag startar bilen och åker 1 kilometer då hackar den och inte svarar på gas.efter jag bytte givaren tändes motorlampan.då bytte jag lambdasonden men den fortsatte och lysa fortfarande.då kopplade jag ur batteriet och lät den stå över natten.sen på morgonen startade jag bilen men lampan tändes direkt.nu har jag bytt tändstift rotor och lock bensinpumpsrelä.fortfarande samma fel.om luftmassemätaren är paj så borde det väl visa felkoder vilket bilen inte gör.jag vet inte vart jag ska kolla mer börjar bli lite tröttsamt att inte hitta felet.bilen går hur bra som helst bara man kommer över den där kilometern.felet är detsamma om bilen är varm eller kall den uppför sig likadant.några mer tips :-(O)
av Rådlös
I och med att motorlampan är tänd, så har du en felkod. Är du säker på att du har "gjort dom rätta handgreppen"?
av Hemulen
Glöm inte att läsa ur felkoder i uttag 6 också. Om du har tillgång till en multimeter eller kunskap så kanske du får börja att mäta givarna.Lite märkligt den blev sämre av bytet att lampan tändes direkt.
Användarvisningsbild
av akevolvo
hmm jag ska ta och gå igenom varför felkoderna inte visas för det blir 1-1-1 när jag testar, ska ta en koll imorgon...
Användarvisningsbild
av akevolvo
nu har jag fixat och donat med bilen och har fått fram felkod 1-2-3 signal från motortempgivare.. den är ju ny! men den jag fick var blå som skulle vara till bilar med ac vilket jag har men den som satt innan var svart.är det felet att jag har fått en blå istället för svart.för lampan ju tändes när jag satt dit den ?:-/
av I.H.P
AC bryr sig inte ett smack om motortemp, så den som tutat i dig det har noll koll.
Skillnaden mellan blå och svart tempgivare för motorstyrning har med vilken version av motorstyrning man har.
//Björn
Användarvisningsbild
av akevolvo
I.H.P skrev:AC bryr sig inte ett smack om motortemp, så den som tutat i dig det har noll koll.
Skillnaden mellan blå och svart tempgivare för motorstyrning har med vilken version av motorstyrning man har.
//Björn
så det är en svart jag ska ha??
av Hemulen
Du fick Boschnummer tidigare i tråden,för mig tidigare modeller med Lh 2,2 har blå,du ska ha svart precis som den du plockade bort.
Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]

Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]