Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev:Har kört ytterligare 64 mil. Inga felkoder eller oljud. Fattar noll.
5x12=60. Hm, körde du vilse :lol: .
av kamilenski
Skulle till Malmö, Hamnade utanför Göteborg ;-) Dålig lokalsinne. Sen var det bara att leta sig hem :-)
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev:Skulle till Malmö, Hamnade utanför Göteborg ;-) Dålig lokalsinne. Sen var det bara att leta sig hem :-)
Det är klart de ökända rondellerna i Lund som strular till det för dig :lol: .

Antar att du misstänker att det är "trimmet" som skapar din "trasiga radio" :shock: .
Användarvisningsbild
av Vojje
Har förbrukningen sjunkit nu när trimmet är borta?

Anledningen till att din bil aldrig regenererar beror kanske på trimmet, då det arbetar genom att trycka in extra bränsle.

Ökar trimmet laddtrycket?
av kamilenski
Jag vet inte exakt hur trimmet funkar. Det åkte ut pga service snart. Sen ska den in. Inga fel på bilen annars. Sen denNorska nollställningen. Det enda som jag tyckte kan vara si o så är varvtalsbegränsningen. Utan trimmet klipper den vid 4500. Med trimmet kan varva mer.
Och bilen rensar pf. Det fixar jag iaf.
Skrikandet skulle kunna komma från egr ventilen. Som du skrev. Eller turbon.. Eller dålig fläktrem. Mindre trolig. Nu testar jag o kör tom fredag nösta vecka utax box. Sen med. Får se om det är den som spökar. Men det känns inte så.
Väntar.
av rullarn86
kamilenski skrev:
rullarn86 skrev:Hur gammal är din motor? Har du fyllt på med vatten där framme?
2007. Fylla på? Framme? Det är ok i expansionskärlet.
Dock skrek något idag i typ 5 sek. Skärande högtonig ljud!
Vattenpumpen? Det finns ett ca 6cm gummislang direkt bakom kylaren. Jag klämde den, men den verkade ha bara luft??? i sig? ??
Hm, nu har jag bara erfarenhet av gamla östeuropeiska bilar men vad gäller vattenpåfyllning men vi pratar nog inte om samma sak. Hoppas det har löst sig för dig :)
Senast redigerad av 1 rullarn86, redigerad totalt 0 gånger.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]