Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Hane73
Jag är ute efter nya sommardäck i dimensionen 245/40 R18. Jag funderar på Hankook K 110 eller Nokia Z. Någon som har erfarenhet av dessa däck? Är lite sugen att köpa däck på tysk internet sida, någon som har testat det?

Hans
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Jag kör numera på Hankook Evo S1 sedan några säsonger. Funkar riktigt bra, tysta och djävulskt grepp, kan lätt stämpla på fullt med min Aero som är trimmad utan släpp på ettan om det är varmt ute!

Tycker de är bättre än Michelin Pilot Sport2 som jag körde innan, dock högre slitage.

Jag är mycket nöjd med Hankook som fabrikat.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Utav dessa två skulle jag valt Nokian som fått bra resultat i div tester, det Hankookdäck du funderar på har ju pilmönster som jag inte gillar pga att mönstret gör att dom framkallar mera däckljud/buller.
Användarvisningsbild
av sony
jojjeblom skrev:Utav dessa två skulle jag valt Nokian som fått bra resultat i div tester, det Hankookdäck du funderar på har ju pilmönster som jag inte gillar pga att mönstret gör att dom framkallar mera däckljud/buller.

När det gäller ljudnivå inne i bilen och yttre ljudnivå har Hankok K110 fått lite bättre betyg än Nokian ZG2.
Jag köpte Hankok och är nöjd med dessa. Det var just dessa tester som avgörde köpet :D
av chanel
Jag blev avrådd av däckhandlaren när jag köpte däck sist att använda pilmönstrade pga slitage och ljudnivå.
av HenkeH
Jag har Nya michelin Ps3 att sälja för tysklands pris om du är intresserad av dem ? Har ingen nytta av dem då jag sålt D5:an

Med vänlig hälsning: Henrik
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]