Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av BM
Hej på er.

Jag beställde nyligen två nya Goodyear-däck via en sida på nätet. Nu har däcken kommit och ska snart krängas på fälgarna. Flera som jag har berättat detta för har, oberoende av varandra, dock sagt att man ska akta sig för att beställa däck på nätet då man kan bli lurad och få oäkta däck.
Någon som vet om kopior av märkesdäck förekommer?

/BM
Användarvisningsbild
av Vojje
Mina Goodyear som jag köpte på nätet är tillverkade i Slovenien. Äkta mao :wink: .
Användarvisningsbild
av StringerBell
BM skrev:Flera som jag har berättat detta för har, oberoende av varandra, dock sagt att man ska akta sig för att beställa däck på nätet då man kan bli lurad och få oäkta däck.
Låter som en skröna författad av däckfirmor som inte kan konkurrera med egen försäljning. Det går utmärkt att bli blåst hos en vanlig däckfirma också.
Användarvisningsbild
av Funk
Nja, det har nog hänt att det skickats märkesdäck till kalaspriser som inte varit avsedda för svenska/europeiska markanden... Ser likadana ut, men har en gummiblandning avsedd för asiens värme och blir hårda som bakelit redan under +10C.. Fast det kan den lokale gummikrängaren säkert också ha gjort.
/Thomas
Användarvisningsbild
av White
Har fyra GoodYear däck som låg på vår ena bil när vi köpte den. Visade dom för en mycket erfaren däckhandlare och han stod helt
frågande då han aldrig sett sådana, vilket jag aldrig heller gjort!? :shock:

Om dom är för utländsk marknad eller piratkopia vet jag inte och vågar inte gissa, men funkar gör dom på "bruksbilen"!

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]