NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ena bakre stötdämpare på min S40 t5 -05 har tyvärr lämnat in (läckage), så nu tänkte jag byta dom på servisen jag bokat till torsdag.

Nu till min fråga, är det någon skillnad på original stötdämparna i tex S40 T5 än övriga S40n modeller?

Hur är det med bilar med det tillvalda "sportchassait", har dom hårdare/lägre dämpare en tex original T5a?

Min bil är sänkt med H&R sänkfjädrar så jag funderar på om jag ska be serviceteknikern montera dämparna från "sportschassit" om det nu skilljer något på dom mot original S40 T5ans dämpare...

//tacksam för snabba svar och ideer,
agusta44 skrev:Hej,

Ena bakre stötdämpare på min S40 t5 -05 har tyvärr lämnat in (läckage), så nu tänkte jag byta dom på servisen jag bokat till torsdag.

Nu till min fråga, är det någon skillnad på original stötdämparna i tex S40 T5 än övriga S40n modeller?

Hur är det med bilar med det tillvalda "sportchassait", har dom hårdare/lägre dämpare en tex original T5a?

Min bil är sänkt med H&R sänkfjädrar så jag funderar på om jag ska be serviceteknikern montera dämparna från "sportschassit" om det nu skilljer något på dom mot original S40 T5ans dämpare...

//tacksam för snabba svar och ideer,
Vart ska du lämna in bilen?

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]