Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bearbetaren
Centrallåset fungerar helt enkelt inte, fick hem ett nytt relä och bytte ut det, samt kollat alla säkringar.
nu behöver en okunnig lite hjälp från någon som kan.
Vad kan vara problemet?
Mvh
Användarvisningsbild
av Rookkeer
bearbetaren skrev:Centrallåset fungerar helt enkelt inte, fick hem ett nytt relä och bytte ut det, samt kollat alla säkringar.
nu behöver en okunnig lite hjälp från någon som kan.
Vad kan vara problemet?
Mvh
Det kan vara centrallås motorn som sitter i förar dörren om jag inte mins fel så är det den som styr hela centrallåset

/Rookkeer
Användarvisningsbild
av js1
På min 96:a kan jag aktivera c-låset från både förardörr, passagerardörr resp baklucka. Har du kollat så det verkligen finns ström fram?
av bearbetaren
Har testat att öppna på båda dörrar och bagageluckan kan jag inte ens låsa, vet inte vad som är felet på den, men kan bara inte vrida om nyckeln.
Problemet är att jag kan noll om bilar men har inte svårt för att lära mig och klura ut saker, men hur kollar jag ifall jag har ström fram?
Användarvisningsbild
av Rookkeer
bearbetaren skrev:Har testat att öppna på båda dörrar och bagageluckan kan jag inte ens låsa, vet inte vad som är felet på den, men kan bara inte vrida om nyckeln.
Problemet är att jag kan noll om bilar men har inte svårt för att lära mig och klura ut saker, men hur kollar jag ifall jag har ström fram?
testa och koppla ur bagaeluckan och sedan testa om det fungerar, vart i sverige finns du?
av bearbetaren
Bor i Sundsvall, hur ska jag koppla ur bagageluckan? någon kabel.
haha kan verkligen ingenting men är nog intresset som får mig att vilja testa mig fram.

OT
kommer nog komma många inlägg från mig här framöver tror jag :)
Användarvisningsbild
av js1
Plocka ner klädseln på luckan och leta reda på låsmekanismen. Då ser du kabelstammen som är ansluten dit. Drag isär kontaktstycket och prova sen igen.
av bearbetaren
Yes, ska göra det imorgon så får vi se om de händer något,
Kan ju även påpeka att ac,n funkar inte heller, kanske hör ihop med det med ?

OM vi säger att det är centrallås motorn i dörrarna som är poblemet, som jag tror jag inte hade klarat av att ordna själv .. kanske med hjälp, men ifall man ska lämna in de på verkstad och ordna vad kan hela det kalaset gå på?
av bearbetaren
Va ute i bilen nyss, och märkte att reläet klickar när jag låser bilen inifrån, borde jag höra lås motorn jobba om dom funkat?
Ska testa senare och koppla bort bagageluckan, men nu vet jag inte att reläet är ok?

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]